بلندگوی هوشمند اپل حسگر تشخیص چهره خواهد داشت

۲۳ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حال حاضر بین مصرف‌کنندگان بازار گجت‌ها نوعی مقاومت برای خرید بلندگوهای هوشمند وجود دارد. شاید این نگرانی به دلیل مسائل مرتبط با حریم خصوصی و امکان جاسوسی این بلندگوها از زندگی شخصی افراد پدید آمده است. در واقع بعضی از کاربران گجت‌ها گمان می‌کنند خرید یک بلندگوی هوشمند یعنی با دست خودتان وسیله شنود مکالمات شخصی و زندگی روزمره را به خانه ببرید.

اخیرا در یک خبر جدید اعلام شده یکی از تامین‌کنندگان شرکت اپل به نام Inventec این نکته را مطرح کرده که ممکن است در آینده شاهد استفاده بلندگوهای هوشمند از تکنولوژی تشخیص چهره باشیم. باید به این موضوع اشاره کنیم که Inventec شرکت سازنده HomePod آینده شرکت اپل است و به همین دلیل هم بعضی از کارشناسان حدس زده‌اند احتمالا اپل قرار است در بلندگوی هوشمند جدیدش از این ویژگی استفاده کند. حال به نظر می‌رسد استفاده از این ویژگی نگرانی امنیتی افرادی که در ابتدای متن به آن‌ها اشاره کردیم را بیشتر کند. کاربرانی که پیش از این نگران بودند ممکن است توسط اسپیکرهای هوشمند شنود بشوند باید نگران این نکته هم باشند که ممکن است هر لحظه توسط دوربین احتمالی این اسپیکرها تحت نظر هم باشند.

البته استفاده واقعی و کاربردی دوربین برای تشخیص چهره در این بلندگوها مساله‌ای است که هنوز قطعی نشده و احتمالا به‌زودی اطلاعات دقیق‌تری درباره‌اش منتشر خواهد شد.

منبع: Ubergizmo


راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه