بلو اوریجین اولین تصاویر را از داخل کپسول فضایی مسافربری خود منتشر کرد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت Blue Origin، متعلق به جف بزوس، مالک فروشگاه اینترنتی آمازون، به تازگی تصاویری از درون کپسول فضایی خودش منتشر کرده است. این فضاپیما قابلیت حمل گردشگران را به فضا دارد. این فضاپیما قابل بازیابی است؛ بدین صورت که پس از سفر به فضا، می‌تواند به زمین برگردد و دوباره از آن استفاده‌ی مجدد شود. مسافران توسط این کپسول فضایی، می‌توانند بی‌وزنی را برای دقایقی تجربه کنند. این کپسول فضایی توانسته تا به حال، پنج بار به فضا پرتاب شود و دوباره به زمین بازگردد.

بنا به ادعای جف بزوس، شرکت Blue Origin تصمیم دارد در سال ۲۰۱۸ اولین گردشگران را با این کپسول به فضا ببرد. تصاویر منتشر شده از داخل این کپسول فضایی، تفاوت‌های زیادی با کپسول فضایی Crew Dragon شرکت اسپیس‌ایکس دارد. درحالی‌که تمرکز اصلی در کپسول فضایی Blue Origin، روی قابلیت حمل مسافران است، کپسول Crew Dragon فضانوردان را به ایستگاه‌ فضایی بین‌المللی می‌برد. ناگفته نماند که چندی پیش، ایلان ماسک اعلام کرده بود، در سال ۲۰۱۸ دو گردشگر را به سفری دور ماه می‌فرستد.

blue origin

جف بزوس در ایمیلی گفته که کپسول فضایی جدیدش، به ازای هر صندلی، یک پنجره‌ی بزرگ دارد. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، صندلی‌ها قابلیت تخت شدن دارند و دارای دسته‌های آبی‌رنگ هستند. صندلی‌های این کپسول فضایی، به لوگوی شرکت Blue Origin برای نشان دادن پروازی مطلوب و قدرتمند، مزین شده‌اند.

منبع: Theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه