بهترین گوشی‌های اندرویدی برای عکاسی

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین دوربین موبایل

دوربین گوشی موبایل به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن تبدیل شده است. در سال‌های گذشته کیفیت دوربین گوشی موبایل روزبه‌روز بهتر شده و همین حجم زیاد دوربین‌های باکیفیت کار خریداران را سخت‌تر کرده است. به همین خاطر، در این مطلب تصمیم داریم ۴ گوشی اندرویدی جدید را معرفی کنیم که به اعتقاد ما از بهترین دوربین‌ها بهره می‌برند. در ادامه همراه ما باشید.

گوگل پیکسل ۲

بهترین گوشی برای عکاسی 2017

برای دومین سال پیاپی، سری گوشی‌های گوگل پیکسل موفق شده‌اند عنوان بهترین دوربین گوشی موبایل را از آن خود کنند. نه‌تنها سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آن‌ها نسبت به نسل قبل بهبود پیداکرده، بلکه این دوربین حالا به لطف سیستم لرزش‌گیر اپتیکال می‌تواند ویدیوهای ۴K را بدون لرزش و به زیبایی هر چه تمام‌تر ضبط کند.

علاوه بر این، در پیکسل ۲ شاهد افزوده شدن حالت پرتره به دوربین پشتی و جلویی هستیم که با استفاده از آن می‌توان عکس‌های بسیار زیبایی گرفت. همچنین، باید به قابلیت «موشن فوتوز» (Motion Photos) این گوشی‌ها اشاره کنیم که تقریبا مشابه «لایو فوتوز» (Live Photos) گجت‌های اپل است و به کاربر اجازه می‌دهد لحظات قبل و بعد از عکس را به‌صورت متحرک ذخیره کند.

درنهایت باید بگوییم که برای گرفتن عکس‌های عالی می‌توانید روی کیفیت دوربین این دو گوشی حساب کنید. برای بررسی کیفیت آن هم فقط کافی است در شرایط نوری مختلف با دوربین آن‌ها عکس بگیرید تا با چشم خود عملکرد عالی آن‌ها را ببینید.

نکته‌ی آخر: برای گرفتن بهترین عکس‌ها در انواع و اقسام موقعیت‌ها، پیکسل ۲ بهترین انتخاب است.

یک نکته‌ی دیگر: پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال هر دو دقیقا از یک دوربین استفاده می‌کنند و همین باعث شده که عکس‌های گرفته‌شده توسط آن‌ها کاملا مشابه باشد.

چرا دوربین پیکسل ۲ بهترین است

دوربین گوگل پیکسل 2

زمانی که گوگل اولین سری گوشی‌های پیکسل را در سال ۲۰۱۶ عرضه کرد، کسی انتظار نداشت که بهترین دوربین‌های اکوسیستم اندروید را در این گوشی‌ها مشاهده کند. در سال ۲۰۱۷ هم سری جدید این گوشی‌ها به همراه یک دوربین فوق‌العاده عرضه شدند. هر دوی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال از دوربین مشابهی استفاده می‌کنند و دوربین این دو گوشی در شرایط نوری مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توانیم به سرعت بالای شاتر، لرزش‌گیر فوق‌العاده برای ویدیو و ویژگی‌های جذابی مانند حالت پرتره و «موشن فوتوز» اشاره کنیم.

اپلیکیشن دوربین پیکسل ۲ مشابه رقبایش نیست و مثلا از حالت «دستی» (Manual) پشتیبانی نمی‌کند. اما بخش زیادی از کیفیت بالای این دوربین به لطف قابلیت‌های مخفی همین اپلیکیشن ممکن شده است. گوگل همچنین یک قطعه‌ی سخت‌افزاری به نام Pixel Visual Core را به سیستم این دوربین اضافه کرده است. این قطعه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که برای اپلیکیشن‌هایشان از قابلیت یادگیری ماشینی دوربین این گوشی استفاده کنند.

سامسونگ گلکسی نوت ۸

بهترین دوربین گوشی حال حاضر

مشخصه‌های گلکسی نوت ۸ تا حد زیادی مشابه گوشی گلکسی اس ۸ است. اما نوت ۸ از یک دوربین دوگانه بهره می‌برد که گرفتن عکس‌هایی با حالت پرتره یا طبق نام‌گذاری سامسونگ «لایو فوکوس» (Live Focus) را برای این گوشی ممکن کرده است.

دوربین گوشی موبایل گلکسی نوت ۸ به لطف استفاده از پیکسل‌های ۱٫۴ میکرونی در سنسور و لنزی با دیافراگم باز، تقریبا در انواع و اقسام شرایط نوری می‌تواند عکس‌های خوبی را ثبت کند. رنگ عکس‌های نوت ۸ طبیعی‌تر از عکس‌های گلکسی اس ۷ است، اما هنوز هم دوربین گلکسی نوت ۸ در زمینه‌ی رنگ به جای پیابندی به واقعیت بیشتر به سمت جذاب کردن تصویر تمایل دارد. البته این یک ضعف نیست، بلکه از ویژگی‌های دوربین این گوشی محسوب می‌شود. وضوح و جزییات عکس‌های دوربین این گوشی هم نسبت به نسل قبلی تا حد زیادی بهبود یافته است.

اپلیکیشن دوربین این گوشی سرعت بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، کاربر با استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند از انواع و اقسام حالت‌های عکاسی بهره ببرد. هرچند استفاده از سنسور و لنز ثانویه چندان ضروری نیست، اما سیستم لرزش‌گیر اپتیکال دوتایی و حالت پرتره باعث شده که دوربین این گوشی قدرت بالایی داشته باشد.

نکته‌ی آخر: استفاده از دوربین گوشی موبایل گلکسی نوت ۸ بسیار لذت‌بخش است، به‌خصوص اگر حرفه‌ای باشید و بخواهید از حالت دستی آن استفاده کنید.

یک نکته‌ی دیگر: دوربین سلفی این گوشی از قابلیت فوکوس خودکار هم پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که در دوربین سلفی بسیاری از گوشی‌های هوشمند مشاهده نمی‌شود.

سامسونگ گلکسی نوت ۸

ال‌جی G6

رده بندی بهترین دوربین گوشی

ال‌جی سیستم دوربین دوگانه‌ی V20 را تا حد زیادی بهبود داده و از آن در G6 استفاده کرده است. دوربین دوگانه‌ی این گوشی از دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این هماهنگی سنسور لنز عریض ۱۲۵ درجه‌ای با سنسور لنز استاندارد ۷۱ درجه‌ای باعث بالا رفتن کیفیت نهایی عکس‌ها شده است.

علی‌رغم استفاده از پیکسل‌های نسبتا کوچک ۱٫۱۲ میکرونی، دوربین اصلی این دوربین که از گشودگی دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد، عکس‌های بسیار خوبی را ثبت می‌کند. در طول روز، رنگ‌های عکس‌های این دوربین تا حد زیادی طبیعی است و در طول شب هم بدون افزودن نور غیرطبیعی، منظره‌ها را به زیبایی ثبت می‌کند.

اپلیکیشن دوربین ال‌جی سرعت سامسونگ و سادگی گوگل را ندارد، اما درهرحال می‌توان با آن کنار آمد. همچنین انواع و اقسام کنترل‌های دستی هم در آن تعبیه‌شده که کاربر با استفاده از آن‌ها می‌تواند تغییرات زیادی را در تنظیمات لحاظ کند.

نکته‌ی آخر: دوربین اصلی این گوشی کیفیت بالایی دارد و می‌تواند دوربین گوشی‌های رقیب را به چالش بکشد. همچنین نباید لنز بسیار واید دوربین این گوشی را از قلم بیندازیم. مجموع این عوامل باعث شده دوربین ال‌جی G6 حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

یک نکته‌ی دیگر: ال‌جی G6 ارزان‌ترین گوشی در این فهرست است و همین ارزش خرید این گوشی را بالاتر می‌برد.

هوآوی میت ۱۰

دوربین گوشی موبایل

هوآوی میت ۱۰ از یکی از بهترین سیستم‌های دوربین دوگانه بهره می‌برد. این سیستم از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رنگی و ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم استفاده می‌کند که سنسور دومی از طریق دریافت نور زیاد می‌تواند مانع افت کیفیت عکس در محیط‌های کم‌نور شود.

دوربین گوشی‌های هوآوی همیشه از حداقل استانداردها برخوردار بوده‌اند، اما دوربین گوشی‌های میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو از این حداقل‌ها فراتر رفته‌اند. اپلیکیشن دوربین این گوشی هنوز جای کار دارد. مثلا حالت HDR باید به‌صورت دستی فعال شود. با این وجود ویژگی‌های زیادی در این اپلیکیشن تعبیه شده و حتی برای ویرایش عکس هم امکانات فراوانی دارد.

نکته‌ی آخر: در حال حاضر بهترین دوربین هوآوی در گوشی میت ۱۰ تعبیه شده و استفاده از آن لذت‌بخش است.

یک نکته‌ی دیگر: به تازگی از هوآوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو رسما در ایران رونمایی شد.

هواوی میت ۱۰

سخن آخر

ازلحاظ کیفیت عکس، دوربین گوشی موبایل گوگل همچنان حرف اول را می‌زند؛ اما سه گوشی دیگری که در این مطلب آن‌ها را معرفی کردیم، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. دوربین گلکسی نوت ۸ از ویژگی‌های متنوع و جذابی بهره می‌برد؛ دوربین ال‌جی G6 به لطف استفاده از لنز بسیار واید در این زمینه شاخص است و دوربین میت ۱۰ در محیط‌های کم‌نور عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

منبع: Android Central

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. Avatar اردلان

    من قبول ندارم
    مقاله فتوشافه
    ههههه

  2. Avatar حامد

    گوشی htc U11 دوربینش فوق العاده س و حداقل از LG G6 که بهتره…

  3. Avatar hoseini.matin.82

    گوشی های سونی دوربین های خیلی خوبی دارن و فکر کنم می دونید که سونی در ساخت دوربین تا چه اندازه مجرب و معروفه ولی نمی دونم چرا نامی از اون تو این رتبه بندی دیده نمیشه.

  4. Avatar مجید قهرمانی

    مزخرفترین رده بندی ای بود که خوندم

    1. Avatar علی مرادی

      دوست عزیز این رده بندی با کمی کاست و افزون در تمام سایت های معتبر خارجی هم تایید شده هست.

  5. Avatar برهان

    چرا به وان پلاس ۵ تی اشاره ای نشده؟ ????

  6. Avatar محمد جعفری

    ای کاش گزینه خرید برای پیکسل دو هم در این مقاله بود، درک نمیکنم که چرا دیجیکالا تلاشی برای اوردن این گوشی برای فروش نمیکنه!!

  7. Avatar محمد رضا

    میشه بدونم آیفون ها جاشون توی این لیست کجاست؟

    1. Avatar رضا

      سلام فکر کنم
      اینجا گوشی های اندرویدی مد نظره

  8. Avatar phxrafa

    من چندین ویدیو مقایسه تخصصی دیدم که دوربین lg g6 رو بهترین میدونه. و منم باهاشون موافقم.
    اینکه روی صفحه نمایش ما چی میبینیم، نباید باعث بشه توی ارزیابی دوربین دچار اشتباه بشیم.
    lg g6 تصاویر با رنگ های واقعی تر و رنج روشنایی بیشتر و بهتری رو ارائه میده.
    بدون تعصب میگم در حال حاضر هیچ دوربینی قابلیت های حرفه ای دوربین g6 رو نداره. هر چند ممکنه برای بعضی ها، رنگ های مصنوعی سامسونگ خوشایندتر باشه!

    1. Avatar حسین

      سلام دوست عزیز
      کیفیت دوربین های ال جی سری G و V خیلی خوبه. من خودم یک v10 داشتم. ولی مشکل اصلی اینه که بورد گوشی های ال جی احتمال سوختن اش خیلی بالاست. از جمله مال خود من که سوخت و مناسفانه مدت گارانتی اش هم گذشته بود و قیمت یک گوشی را می گیرند که بورد را عوض کنند. به سایت های فروش گوشی دست دوم سری بزنید و ببینید چه حجم عظیمی از گوشی های الجی به این خاطر و صرفا برای باتری، شارژر و ال سی دی اش به فروش گذاشته شده.

  9. Avatar علی

    اینکه هیچوقت اسم سونی توی گوشیا دیده نمیشه رو میشه انداخت گردن فعالیت ضعیف کمپانی تو ایران ولی اینکه توی مقیاسه اونم مقایسه ی دوربین پرچم دار سونی نیستش رو اصلا نمیشه هضم کرد

  10. Avatar فهیم

    جای تاسفه که xz permium توی مسابقه کدام عکس کدام گوشی دوم شد و با بهبود کیفیت در xz1 واقعا عالی بود ولی متاسفانه توی اینا نبود گوگل پیکسل حقش بود ولی جی ۶ اصلا

  11. Avatar حسین

    باید دوربین v30 رو هم در این رده‌بندی قرار می دادید

    1. Avatar حسین

      حسین عزیز
      دوربین V30 بسیار عالیه ولی برادرانه میگم اگر این گوشی را داری تا بورد اش نسوخته از شرش خلاص شو

  12. Avatar علی

    ممنون بابت مطلبتون
    فقط یه سوال داشتم، این گوشی ها رو همین جا در دیجی کالا هم بررسی کردین یا فقط بر اساس مقاله ی dxo mark این مقاله رو نوشتین؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه