به‌روزرسانی iOS 10.1 عرضه شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مدت کوتاهی پس از عرضه iOS 10، اپل اولین به‌روزرسانی آن یعنی iOS 10.1 را ارایه کرده است. در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید تا با برخی امکانات تازه در این نسخه آشنا شوید.

امکانات تازه برای دارندگان آیفون ۷ پلاس در این به‌روزرسانی بیش از صاحبان سایر آیفون‌ها محسوس است. در این نسخه امکانات دوربین تغییرات چشمگیری کرده که مهمترین آن قابلیت Portrait Mode است. با کمک این قابلیت آیفون ۷ پلاس که دارای دو لنز دوربین مجزاست، امکان ثبت عکس‌هایی با عمق میدان بیشتر را خواهند داشت.

احتمالا پیش از این در مورد امکانات دوربین آیفون ۷ پلاس خوانده‌اید.

اما برخی ایرادات نیز در iOS 10.1 برای کسانی که از آیفون ۷ استفاده می‌کنند مرتفع شده است. مشکل کرش کردن گوشی در زمان باز کردن اپ iCloud Photo یا زمان اتصال به دیوایس‌های جانبی از طریق بلوتوث پس از به‌روزرسانی به نسخه‌ی جدید iOS برای کاربران آیفون ۷ رفع می‌شود.

 

به‌علاوه در کنار رفع مشکلات و باگ‌ها، امکانات تازه‌ای نیز در این نسخه به چشم می‌آید. از جمله آن‌ها می‌توان به امکان پاسخ‌گویی با افکت‌های خاص در Messages، مقایسه هزینه مسیرها در اپ نقشه و بهبود عملکرد در زمان استفاده از امکان AirPlay Mirroring اشاره کرد.

برای دریافت iOS 10.1 به این شکل عمل کنید.

  • آیفون را به شارژر متصل کنید تا در زمان به‌روزرسانی با مشکل کمبود شارژ یا خاموش شدن گوشی مواجه نشوید.
  • در تنظیمات گوشی و بخش General به بخش Software Update بروید.
  • بر روی گزینه Download & Install تپ کنید. (ممکن است پس‌کد گوشی از شما درخواست شود. آن را پس از تپ بر گزینه‌ی یاد شده وارد کنید.)
  • در صورتی که در حال حاضر پکیج نصب iOS 10.1 را دانلود کرده‌اید، با گزینه Install Now مواجه می‌شوید.
  • پس از نصب پکیج به‌روزرسانی، گوشی یک بار خاموش و روشن می‌شود و پس از آن آیفون شما مشغول اجرای نسخه جدید خواهد بود.

توجه داشته باشید که عملیات دانلود و نصب به زمان نیاز دارد. در صورتی که در طول روز به صورت مداوم از گوشی استفاده می‌کنید و امکان نصب نسخه جدید را بخاطر استفاده مکرر از گوشی ندارید، می‌توانید شب‌ها آیفون را طبق روندی که اشاره شد برای به‌روزرسانی آماده کنید و پس از آغاز مراحل دانلود و نصب، صبح فردا از iOS 10.1 روی گوشی خود بهره‌مند شوید.

به‌روزرسانی جدید روی آیفون‌های ۵ به بعد قابل نصب است. به علاوه، آیپادهای تاچ نسل شش، آیپد مینی ۲، آیپد مینی ۳، آیپد مینی ۴، نسل چهارم آیپد، آیپد ایر، آیپد ایر ۲ و آیپد پرو این نسخه جدید را دریافت و اجرا می‌کنند.

در کنار iOS، بسته‌های به‌روزرسانی برای سایر ابزارهای اپل نیز همین امروز عرضه شده‌اند. watchOS 3.1 ،tvOS 10.0.1 و macOS Sierra 10.12.1 نیز قابل دریافت و نصب روی ابزارهای خاص خود هستند.

با اینکه macOS و tvOS تنها برای رفع ایرادات جزیی ارایه شده‌اند، اما در نسخه جدید watchOS بهبودهایی در روند پاسخ‌گویی به پیام‌ها و همچنین بهبود مصرف باتری در اپل‌واچ ۲ نیز به چشم می‌آید.

 

Techradar

‌‌‌‌

 

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar Ali

    به ۱۰.۱ آپ کردم و الان گوشیم حین استفاده از اکثر برنامه ها یه دفعه به شدت داغ میشه به طوری که موبایل هنگ کامل میکنه و باید خاموش روشن کنم
    مصرف باتری هم خیلی زیاد شده

  2. Avatar javad

    من آپدیت کردم حالا و تنظیمات مجدد گوشی دیگه کشور ایران نداره برای تایید شمارم!!!!

  3. Avatar حمید

    دوستان من یه مشکل عجیب دارم
    ایفون ۷ خریدم ولی والپیپر های زنده ۶s روشه!
    چرا؟

    1. Avatar علیرضا قاسمی

      ماله همه همینه خیالت راحت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه