«بیل گیتس» درباره‌ی خالق فیسبوک چه می‌گوید؟

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بیل گیتس

مجله‌ی تایم، هر سال لیستی از ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار دنیا را منتشر می‌کند. چند روز پیش، در شماره‌ی جدید این نشریه، لیست امسال منتشر شد. در این لیست نام «مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg) و همسرش «پریسیلا چان» (Priscilla Chan) به چشم می‌خورد. جالب این‌جاست که «بیل گیتس» (‌Bill Gates) و همسرش یادداشتی درباره‌ی این دو نوشته‌اند. اما آن‌ها چه گفته‌اند؟ در ادامه بیشتر بخوانید.

mark-and-priscilla

 

‌‌‌    ‌

در لیست امسال «۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار سال» مجله‌ی تایم، نام‌هایی مثل «مارک زاکربرگ و پریسیلا چان»، «لئوناردو دی‌کاپریو» و «پاپ فرانسیس» به چشم می‌خورد. برای هر یک از این اشخاص یک ستون یادداشت درنظر گرفته شده که به‌وسیله‌ی یک شخصیت مهم دیگر نگارش شده. برای مثال بیل گیتس و همسرش، یادداشت کوتاهی درباره‌ی مارک زاکربرگ و پریسیلا چان نوشته‌اند. در ادامه نظر آن‌ها را در مورد خالق فیسبوک می‌خوانیم:

 

 

 

‌‌‌       ‌

‌‌‌‌          ‌   ‌‌‌‌‌‌

ما رویکرد پریسیلا چان و مارک زاکربرگ را برای ساخت یک جهان متصل تحسین می‌کنیم؛ جهانی که در آن همه‌ی افراد شانس بهره‌برداری از استعداد‌هایشان را دارند. پریسیلا و مارک، انسان‌های کنجکاو، بلندپرواز، متفکر، روشنفکر و سخاوتمندی هستند. آن‌ها به یادگیری و رشد علاقه دارند. آن‌ها عمیقا برای برطرف کردن نابرابری‌های جهان تلاش می‌کنند. مارک، با شرکتی که ساخته، شیوه‌ی تعامل انسان‌ها را دگرگون کرده؛ پریسیلا به عنوان یک پزشک متخصص اطفال، خود را وقف سلامتی کودکان کرده. ‌حالا هم آن‌ها با راه‌اندازی بنیاد «چان زاکربرگ اینیشیتیو» (Chan Zuckerberg Initiative) الهام‌بخش مردم جهان شده‌اند. آن‌دو، ۹۹ درصد ثروت‌شان به زمینه‌هایی مثل بهبود شرایط آموزشی، درمان بیماری‌ها، ایجاد ارتباط بین مردم و ساخت گروه‌های اجتماعی قدرتمند اختصاص داده‌اند. آن‌ها یک بار جهان را تغییر دادند؛ اما این برایشان کافی نیست. ما بی‌صبرانه منتظر دیدن فعالیت‌های این دو نفر در دهه‌های آینده هستیم.

بیل و ملیندا گیتس

‌‌‌

منبع: Time Magazine

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar وحید خانی

    واقعلا تحسین برانگیزن
    امیدوارم همیشه موفق باشن اسطوره های جهانی

  2. Avatar محسن

    چقدر این بیل گیتز محترمه واقعا.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه