بیکسبی ۲ همراه با گلکسی نوت ۹ عرضه می‌شود

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سامسونگ گلکسی نوت 9 بیکسبی 2.0

اولین‌بار در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ بود که خبری مبنی بر برنامه‌ی سامسونگ برای آماده کردن نسخه‌ی جدیدی از دستیار هوشمند بیکسبی منتشر شد. این نسخه‌ی جدید که از آن با نام بیکسبی ۲.۰ یاد می‌شود، قرار است این دستیار دیجیتال را به ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل کند که زندگی بدون آن برای کاربران دشوار خواهد بود؛ حداقل سامسونگ امیدوار است این گونه باشد. نسخه‌ی جدید بیسکبی سرانجام یک بسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار یا SDK را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد که با استفاده از آن اپلیکیشن‌ها و محصولات متفرقه هم می‌توانند با هوش مصنوعی سامسونگ ارتباط برقرار کنند.

بیسکبی ۲.۰ بسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار یا SDK در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد تا اپلیکیشن‌ها و محصولات متفرقه بتوانند با هوش مصنوعی سامسونگ ارتباط برقرار کنند.

مدیر بخش موبایل سامسونگ در مصاحبه‌ای در نمایشگاه MWC 2018 گفت که تمرکز بیکسبی ۱.۰ تماما معطوف به گسترش بود. سامسونگ تلاش می‌کرد تا دستیار هوشمندش را ابتدا در اختیار بیشترین کاربران ممکن قرار دهد و سپس روی توسعه‌ی اکوسیستم آن کار کند. بیکسبی ۲.۰ در برنامه‌ی بتای خود با بیش از ۸۰۰ کمپانی همکاری می‌کند، بنابراین عرضه‌ی آن سروصدای زیادی به پا خواهد کرد. بر اساس گفته‌های مدیر بخش موبایل سامسونگ، نسخه‌ی جدید بیکسبی درست هم‌زمان با عرضه‌ی گلکسی نوت ۹ آماده‌ی بهره‌برداری خواهد بود.

مهم‌ترین ویژگی‌های بیکسبی ۲.۰ چیست؟ سامسونگ به ما قول داده است که بیکسبی جدید صدای بسیار طبیعی‌تری خواهد داشت. همچنین احتمال می‌دهیم که نسخه‌ی جدید در زمینه‌ی مکالمات ادامه‌دار عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. نسخه‌ی جدیدی همچنین قادر خواهد بود مانند گوگل اسیستنت صداهای مختلف را از هم تشخیص دهد. ویژگی مهمی که همیشه هنگام استفاده از دستیارهای صوتی لازم است. علاوه بر این به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد نسخه‌ی جدید بیکسبی را در تمام محصولاتش به کار ببرد. بنابراین می‌توانید انتظار دیدن تلویزیون‌ها، یخچال‌ها، ماشین‌های لباسشویی، لپ‌تاپ‌ها و صد البته اسپکرهای مجهز به بیکسبی را داشته باشید. با در نظر گرفتن این که گفته شده سامسونگ امسال اسپیکر هوشمند خود را هم عرضه خواهد کرد، می‌توان باور کرد که احتمالا معرفی این اسپیکر هم جزوی از رویداد معرفی گلکسی نوت ۹ باشد که در آن محصولاتی مجهز به بیکسبی ۲.۰ به نمایش در خواهند آمد.

همچنین باید اشاره کنیم که بیکسبی روی گوشی شما قرار نیست با بیکسبی روی (برای مثال) ماشین لباسشویی، دو هوش مصنوعی مجزا باشند که اطلاعات را با هم رد و بدل می‌کنند. سامسونگ قصد دارد این هوش مصنوعی را به یک دستیار واحد تبدیل کند که در تمام دستگاه‌ها و گجت‌های شما حاضر است. بنابراین می‌توان حدس زد که بیکسبی ۲.۰ به نوعی اتصال دائم به فضای ابری نیاز خواهد داشت.

در نهایت تمام این اطلاعات نشان می‌دهد که قرار نیست دکمه‌ی بیکسبی از روی گوشی‌های سامسونگ حذف شود. نظر شما چیست؟ آیا آینده‌ی بیکسبی به نظر شما روشن است؟

منبع: Phone Arena


برای عضویت در خبرنامه دیجی‌کالا مگ نام و ایمیل خود را وارد کنید.

    برچسب‌ها :
    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه