بی‌ام‌و M5 بالاخره به مرحله‌ی تولید انبوه رسید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بی‌ام‌و برای معرفی قدرتمندترین سدان تاریخ خود، ماجراجویی زیادی کرد؛ از انتشار تصاویر جاسوسی گرفته تا رونمایی از M5 نسل جدید در بازی نید فوراسپید انتقام. این شرکت آلمانی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت این محصول هیجان‌انگیزش را رسما در معرض نمایش گذاشت و حالا خبر رسیده، تولید انبوه این ماشین استارت خورده است.

تصویر لو رفته از M5 در بازی نید فوراسپید

بی‌ام‌و M5 2018 به جرات یکی از خواستنی‌ترین ماشین‌های هرکسی است؛ سدان لوکس، اسپرت و بسیار قدرتمند که زمین را به لرزه درمی‌آورد. این خودرو در کارخانه‌ی BMW واقع در جنوب باواریا به مرحله‌ی تولید انبوه رسیده است. این خودرو عموما با کد F90 شناخته می‌شود.

اولین نمونه‌های تولیدی قرار است به دست مشتریان اروپا برسد  و بعد آن، در اختیار مشتریان بازار آمریکا قرار می‌گیرد. بی‌ام‌و قصد دارد که رکورد تولید ۲۰ هزارتایی نسل قبلی را این‌بار بزند. درمورد مشخصات فنی، باید به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴.۴ لیتر اشاره کنیم. به لطف سیستم پرخوران تویین‌توربو، حداکثر توان به ۶۰۰ اسب‌بخار رسیده است.

نتیجه‌ی طراحی این قلب تپنده، رسیدن از وضعیت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ظرف ۳.۲ ثانیه است. قیمت پایه‌ی این ماشین از ۱۰۲.۶۰۰ دلار شروع می‌شود. همین قیمت‌گذاری باعث شده تا F90 به گران‌ترین M5 تبدیل شود.

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه