تاریخچه گوشی‌های گلکسی نوت شرکت سامسونگ

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲۰ دقیقه

گلکسی نوت ۸ پس از کلی شایعه و حرف و حدیث فردا شب رونمایی خواهد شد. در واقع فردا شب ساعت ۱۹:۳۰ می‌توانید مراسم معرفی این تلفن همراه هوشمند را از دیجی‌کالامگ دنبال کنید. این محصول قرار است تمام ناکامی‌های سال گذشته سامسونگ در تولید گلکسی نوت ۷ را جبران کند و می‌خواهد تجربه‌ای منحصر به فرد به وجود بیاورد. 

گوشی‌های نوت را می‌توان از جمله ستاره‌های خانواده کهکشانی سامسونگ دانست. به‌بهانه نزدیک شدن به مراسم معرفی گوشی گلکسی نوت ۸، شما را با تاریخچه این گوشی‌ها آشنا می‌کنیم.

از آنجایی که شرکت سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های تلفن‌همراه در دنیا به حساب می‌آید، سعی می‌کند محصولاتی را راهی بازار کند که بتوانند نظر کاربران را به سمت خودشان جلب کنند. از جمله این گوشی‌ها می‌توان به خانواده نوت اشاره کرد. تا چند سال پیش کسی احتمال نمی‌داد که گوشی‌های لمسی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از ۴ اینچ به محبوبیت برسند؛ اما شرکت سامسونگ با عرضه گوشی‌های نوت نشان داد که نیازی را در بازار احساس کرده که می‌تواند به آن پاسخ دهد. گوشی‌های نوت در ظاهر مانند سایر تلفن‌های همراه هوشمند بودند که از یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و یک قلم مخصوص بهره می‌بردند. همچنین سامسونگ ویژگی‌هایی را برای این گوشی‌ها در نظر گرفته بود که در محصولات دیگر وجود نداشتند. ریسک سامسونگ برای تولید گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باعث شد که پس از سال‌ها، شرکت اپل هم دست به ساخت گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر بزند. در واقع در حال حاضر کمتر کسی پیدا می‌شود که دوست داشته باشد با یک گوشی کوچک‌ کار کند.

NoteSeries

نسل اول گوشی‌های گلکسی نوت در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ راهی بازار شد و توانست بیش از ۱۰ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. گوشی نوت ۲ به فروش ۳۰ میلیون دستگاه دست پیدا کرد و گوشی گلکسی نوت ۳ هم تنها در مدت دو ماه توانست به فروش ۱۰ میلیونی برسد. براساس اطلاعات منتشر شده بین سال‌های ۹۰ تا ۹۲ بیش از ۵۰ میلیون دستگاه از گوشی‌های نوت در سرتاسر دنیا به‌فروش رفته است.

‌‌‌‌

گلکسی نوت

این گوشی در مراسم IFA سال ۱۳۹۰معرفی شد. در آن زمان بسیاری از رسانه‌ها به این موضوع اشاره کردند که یک گوشی با صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچ نمی‌توان نظر کاربران را به‌سمت خودش جلب کند. در آن زمان این گوشی یک محصول بسیار بزرگ به‌حساب می‌آمد. از طرف دیگر قلمی که سامسونگ برای این محصول طراحی کرده بود، توانست نظر بسیاری از کاربران را به‌سمت خودش جلب کند. این گوشی از نظر تجاری با موفقیت بسیار زیادی مواجه شد و در مدت ۳ ماه توانست به فروش ۱ میلیونی دست پیدا کند. در بهمن سال ۹۱ سامسونگ مدلی جدید از این گوشی را به‌نمایش درآورد که از LTE پشتیبانی می‌کرد. این گوشی تا مرداد ماه سال ۹۱ به فروش ۱۰ میلیون دستگاه رسید.

Galaxy-Note-1

‌‌‌‌

گلکسی نوت ۲

این گوشی در تاریخ ۸ شهریور ماه سال ۹۱ در مراسم IFA معرفی شد. گوشی گلکسی نوت ۲ در شهریور سال ۹۱ راهی بازار شد و از نظر سخت‌افزار و طراحی بسیار متفاوت‌تر از مدل اول بود. این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی بهره می‌برد که یک پردازنده چهار هسته‌ای در آن دیده می‌شد. سامسونگ برای قلم مخصوص این گوشی قابلیت‌های جدیدی را در نظر گرفته بود که باعث شد کاربران به وسیله آن بتوانند کارهای بیشتری انجام دهند. از نظر طراحی این گوشی شباهت‌های زیادی به گلکسی S3 داشت و قابلیت‌هایی مانند حرکت‌های لمسی گوناگون برای قلم و انجام دادن چندکار مختلف در حالت تقسیم صفحه به دو بخش را به این محصول اضافه کرد. این گوشی تمام ویژگی‌های جدیدی که در گلکسی S3 به کار رفته بود را به‌نمایش در می‌آورد.

Galaxy-Note-2

‌‌‌‌

گلکسی نوت ۳

گوشی گلکسی نوت ۳ در تاریخ ۱۳ شهریور سال ۱۳۹۲ معرفی شد. سامسونگ برای این گوشی طراحی بهتری را در نظر گرفته بود. بدنه پشتی این گوشی پلاستیکی بود که ظاهر چرمی داشت. این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p برخوردار بود. ۳ گیگابایت رم و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی هم روی آن قرار گرفته بود. سامسونگ نوت ۳ را در مدل‌هایی با حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی راهی بازار کرده بود. همچنین قابلیت‌های قلم این گوشی هم با پیشرفت‌های چشم‌گیری همراه شده بود.

Galaxy-Note-3

‌‌‌‌

گلکسی نوت ۳ نئو

در دی ماه سال ۹۲ سامسونگ مدل جدیدی از گلکسی نوت ۳ را با نام نوت ۳ نئو راهی بازار کرد. این گوشی از بسیاری جهات مدل ضعیف شده گلکسی نوت ۳ به حساب می‌آمد. برای این محصول یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی SuperAMOLED با کیفیت ۷۲۰p در نظر گرفته شده بود. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت رم هم از دیگر ویژگی‌های این محصول به‌حساب می‌آمد. البته این گوشی از نظر نرم‌افزاری تفاوتی با مدل اصلی نداشت و قلم آن هم تمام کارهای نوت ۳ اصلی را انجام می‌داد. سامسونگ برای این گوشی از چیپ‌ست Exynos Hexa 5260 استفاده کرده بود که یک پردازنده ۴ هسته‌ای Cortex A7 با سرعت ۱.۳ گیگاهرتز و یک پردازنده ۲ هسته‌ای Cortex A15 با سرعت ۱.۷ گیگارهرتز را در خودش قرار داده بود. روی این گوشی از پردازنده گرافیکی Mali-T624 استفاده شده بود.

Samsung-Galaxy-Note-3-Neo-1

‌‌‌‌

گلکسی نوت ۴

سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۴ را در تاریخ ۱۲ شهریور ماه سال ۹۳ و در مراسم IFA معرفی کرد. این گوشی در مهرماه همان سال راهی بازار شد. سامسونگ باز هم تغییراتی را در ظاهر مدل جدید گوشی‌های نوت به وجود آورده بود که از بین آن‌ها می‌توان به بدنه پلاستیکی با ظاهر چرم و فریم فلزی اشاره کرد. این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با کیفیت QHD برخوردار بود. همچنین یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و قلم جدید برای آن در نظر گرفته شده بود. روی این گوشی سنسور اثر انگشت و بسیاری از ویژگی‌هایی که در گلکسی S5 وجود داشت، قرار گرفته بود. سامسونگ از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۰۵ برای نوت ۴ استفاده کرده بود. همچنین یک پردازنده گرافیکی Mali-T760 هم روی آن قرار گرفته بود. این گوشی از ۳ گیگابایت رم برخوردار بود و در مدل ۳۲ گیگابایتی راهی بازار شده بود.

galaxy-note-4

‌‌‌‌

گلکسی نوت اج

درکنار معرفی گلکسی نوت ۴، شرکت سامسونگ مدل جدیدی از گوشی‌های نوت را معرفی کرد. این گوشی به دلیل داشتن یک صفحه‌نمایش خمیده در سمت راست خودش بسیار مورد توجه قرار گرفت. همین ویژگی باعث شده بود که مکان برخی از دکمه‌های فیزیکی آن تغییر کند. این گوشی از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۰۵ که از یک پردازنده هشت هسته‌ای مانند گلکسی نوت ۴ در خودش داشت، بهره می‌برد. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-T760 هم روی آن دیده می‌شد. این گوشی دارای ۳ گیگابایت رم بود و در مدل‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی راهی بازار شده است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری اشاره کرد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی می‌توانست با کیفیت ۴K فیلم‌برداری کند.

Galaxy-Note-Edge

‌‌‌‌

گلکسی نوت ۵

گوشی گلکسی نوت ۵ در تاریخ ۲۴ مرداد ماه سال ۹۴ معرفی شد. این گوشی براساس ظاهر و سخت افزار گوشی گلکسی S6 طراحی شده بود و توانست نظر علاقه‌مندان را به سمت خودش جلب کند. گلکسی نوت ۵ از یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با کیفیت ۱۴۴۰p بهره می‌برد و تراشه‌ی اگزینوس ۷۴۲۰ روی آن قرار گرفته بود. از ویژگی‌های جدید این گوشی می‌توان به قلم مخصوص آن اشاره کرد. قلم آن به شکل جدیدی طراحی شده بود که و در انتهای آن دکمه‌ای وجود داشت که با فشار دادن آن قلم از محل قرار گرفتن خودش خارج می‌شد. همچنین این دکمه باعث شده که حس استفاده از خودکار را به کاربران منتقل شود.

البته باتری این تلفن همراه هوشمند را نمی‌توان تعویض کرد و قابلیت افزایش حافظه‌ی داخلی با کارت حافظه هم در آن وجود نداشت.

گلکسی نوت ۵ کیفیت ساخت بالایی داشت و به همین دلیل مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت. این گوشی از نوت ۴ بهتر بود و قابلیت‌های جدید آن باعث شد که افراد زیادی آن را خریداری کنند.  در همان سه روز اولی که این گوشی راهی بازار شد بیش از ۷۵ هزار عدد از آن بفروش رفت. همچنین براساس اطلاعاتی که از بنچمارک AnTuTu منتشر شده، این گوشی یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های همراه هوشمند دنیا در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ بوده است.

Samsung-Galaxy-Note-5

‌‌‌‌

گلکسی نوت ۷

این گوشی در تاریخ ۲۹ مرداد سال ۹۵ راهی بازار شد. گلکسی نوت ۷ در حالی که گوشی بسیار هیجان‌انگیز و زیبایی بود به یکی از بزرگ‌ترین فاجعه‌های چند سال گذشته دنیای موبایل تبدیل شد. تنها پس از مدت زمان کمی از عرضه گوشی، باتری این محصول با مشکل مواجه شد. انفجارهایی که آسیب‌های زیادی به برخی از کاربران وارد کرد و حتی باعث آتش‌سوزی هم شد. سامسونگ مجبور شد نوت ۷ را سریعا از بازار جمع‌آوری کند و به کاربران هم خسارت بدهد. این گوشی ویژگی‌های جدید جالبی داشت که از بین آن‌ها می‌توانیم به سنسور تشخیص عنبیه چشم اشاره کنیم که برای اولین‌بار روی گوشی‌های سامسونگ قرار میگیرفت.

Galaxy-Note-7-1

گلکسی نوت ۷ مدل طرفدار

این مدل را دقیقا همان گوشی گلکسی نوت ۷ بود. دقیقا همان‌هایی که سامسونگ آن‌ها را از بازار جمع‌آوری کرد. این شرکت مشکلات موجود را برطرف کرد و باتری سالم اما با ظرفیت کمتری روی آن قرار داد. البته این گوشی برخلاف مدل اصلی که با اندروید ۶.۰ راهی بازار شده بود، با اندروید ۷.۰ در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

گلکسی نوت ۸

جدیدترین عضو خانواده گلکسی نوت فردا شب ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت تهران معرفی خواهد شد. سامسونگ مراسمی را برای معرفی این گوشی در شهر نیویورک ترتیب داده است. پس از اتفاقاتی که برای نوت ۷ رخ داد، سامسونگ با این گوشی می‌خواهد دوباره سری نوت را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

شایعه شده که این تلفن همراه هوشمند به دوربین دوتایی مجهز شده است. در واقع اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوتایی خواهد بود.  همچنین این گوشی ظاهری بسیار شبیه به گلکسی اس ۸ دارد. صفحه نمایش بزرگ با لبه‌های خمیده دارد و حاشیه بسیار کمی هم برای آن در نظر گرفته شده است. قلم مخصوص این گوشی هم حساسیت بیشتری در مقابل فشار دارد و به همین دلیل برای انجام دادن کارهای مختلف مناسب خواهد بود. مثلا با این قلم می‌توانید بهتر طراحی کنید.

این گوشی به سنسور تشخیص عنبیه هم مجهز شده که سرعت بالایی در باز کردن قفل گوشی دارد. همچنین از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند. از نظر سخت افزاری هم قطعا با گوشی قدرتمندی مواجه خواهیم بود. تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی روی مدل اصلی این گوشی قرار میگیرد. البته گفته شده یک مدل با ۱۲۸ و یک مدل با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم از این گوشی عرضه خواهد شد.

  

‌‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar مبین

    سلام.امروز چهاردهم مرداد ماه سال هزار و سیصد و نود و نه مطابق با ۴ آگوست ۲۰۲۰ و ساعت ۹:۲۲هست.فردا دستگاه های نوت ۲۰ و گلکسی زد فولد و گلکسی بادز لایو و گلکسی واچ ۳ معرفی خواهند شد.ویروس کرونا تقریبا کل دنیا رو گرفته و اکثر کار ها از خونه انجام مین.حتی مایکروسافت تا اول سال ۲۰۲۱ کارمند هاش رو مجبور به دور کاری کرده.فقط یاد آوری میخواستم بکنم که زمان چقدر سریع میگذره و انسان ها حواسشون نیست.

  2. Avatar E30

    فقط نوت ۸ عشششششششششششششقه
    هیچ ایرادی نداره
    هیچ کمبودی نداره
    باتری عالی
    به نظر من که هیچ گوشی بهش نمیرسه

  3. Avatar علی

    نوت یعنی عشق.

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه