تسویه حساب‌های قدیمی در راه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
جام جهانی 2018 تسویه حساب های قبلی

کمتر از یک ماه دیگر به شروع بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باقی مانده. مکانی که مردان هر ملت به همراه هوادارانشان به جدالی بزرگ برای تصاحب جام زرین خواهند پرداخت. اما نکته جالب در خصوص این بازی‌ها اینجاست که برخی از تیم‌هایی که رو در روی هم قرار خواهند گرفته‌، جایی از یک‌دیگر زخم خورده‌اند. زخم‌هایی که از جام جهانی برزیل به جای مانده و هنوز جای آن از بین نرفته و چه زخم‌های تازه‌ای که در جام کنفدراسیون‌های فیفا در همین خاک بر بدنه تیم‌ها نقش بسته است.

این بازی‌ها که تسویه حساب میان تیم‌ها به شمار می‌آیند از جذابیت بیشتری برخوردار هستند.

آلمان-مکزیک

گروه F

۱۷ ژوئن، لوژنیکی، مسکو

مکزیکی‌هایی که کمتر از یک سال پیش در جام کنفدراسیون‌ها در بازی نیمه نهایی مقابل آلمان امیدهای خودشان را از دست دادند، حالا با این ذهنیتی انتقام جویانه پا به میدان می‌گذارند. آنها که در سوچی در ورزشگاه فیشت بازی نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌های فیفا ۲۰۱۱۷ روسیه را ۴-۱ به آلمان‌ها واگزار نمودند، این بار در مسکو خواهان باز پس‌گیری آبروی رفته و امیدهای بربادشان هستند.

مارکو فابین: «ما به مقصود خودمان در بردن جام نرسیدیم، اما درس‌های زیادی را برای جام جهانی آموختیم!»

ژاپن-کلمبیا

گروه H

۱۹ ژوئن، موردویا، سارانسک

اگرچه عده زیادی خامس رودریگز را به خاطر ضربه بی‌نظیرش به اوروگوئه در جام جهانی گذشته به یاد می‌آورند، اما خود او جور دیگری جام جهانی را به یاد دارد: «شخصا، بازی در مقابل ژاپن را ترجیح می‌دهم».

کلمبیایی که فقط به یک برد نیاز داشت تا بتواند به مرحله حذفی مسابقات راه یابد، خامس رودریگز با ضربه‌ چیپ تماشایی خودش، تیر خلاصی را به پیکره بی‌جان سامورایی‌ها زد تا آنها با چشمانی گریان از جام خداحافظی کنند.

این خاطره در ذهن سامورایی‌ها نقش بسته و حالا شینجی اوکازاکی، چنسوکه هوندا، شینجی کاگاوا و کاپیتان هاسبه برای انتقام در جام جهانی ۲۰۱۸ پا به میدان خواهند گذاشت.

نیجریه-آرژانتین

گروه D

۲۶ ژوئن، ورزشگاه سنت پترزبورگ، سنت پترزبورگ

آشناترین جدال جام‌های جهانی تا به امروز بی شک جدال عقاب‌های آفریقایی با آرژانتینی‌های سوزان است. در ۶ دوره حضور نیجریه در جام‌های جهانی که از سال ۱۹۹۴ شروع شد، این پنجمین باری است که آنها با آرژانتینی‌ها هم مسیر می‌شوند.

شاید که رویارویی این دو هیچگاه به سود آفریقایی‌ها تمام نشده باشد ولی آخرین جدال آنها در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که با نتیجه ی بسیار نزدیک ۳-۲ به پایان رسید، نوید این را خواهد داد که شاید پنجمین نبرد به سود آفریقایی‌ها تمام خواهد شد.

اونازی کاپیتان عقاب‌ها می‌گوید: «چیزی که نتواند شما را بکشد، شما را را قوی‌تر می‌کند. قطعا آرژانتین یکی از قوی‌ترین‌ها است و نمی‌توان این را انکار کرد و جدال با آنها آسان نخواهد بود. ولی ما از جام گذشته درس‌های خوبی گرفته‌ایم و حالا زمان آن فرارسیده تا اشتباهاتمان را اصلاح کنیم.»

ایسلند-کرواسی

گروه D

۲۶ ژوئن، روستوف آرنا، روستوف-آن-دون

روز آخر گروه چهارم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، روزی خونبار و پر جدال است. چرا که هنگام جدال نیجریه و آرژانتین در مسکو نبردی نیز در روستوف میان دو رقیب اورپایی رخ خواهد داد.

در جام جهانی گذشته در بازی‌های پلی‌آف اروپا ایسلندی‌ها این شانس را داشتند که عنوان کوچکترین ملت راه یافته به جام جهانی را کسب کنند. اما این کروات‌ها بودند که رویاهای آنها را در زاگرب با نتیجه‌ ۲-۰ نا تمام گذاشتند و ایسلندی‌ها ۴ سال آزگار دیگر در رویای جام جهانی باقی ماندند. حالا زمان آن فرا رسیده که انتقام خود را بگیرند و شاید آنها باشند که نگزارند کروات‌ها به مرحله حذفی جام جهانی راه پیدا کنند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه