قلم دیجیتالی که عارضه‌های مغزی را تشخیص می‌دهد

۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدت‌هاست که پزشکان برای تشخیص عارضه‌های مغزی مثل آلزایمر و پارکینسون در بیماران‌شان از تست‌های نقاشی کشیدن استفاده می کنند. آنها از بیماران‌شان می‌خواهند اشیایی مثل ساعت را نقاشی کنند تا عملکرد مغز آنها را بررسی کند. البته زمانی که این آزمایش‌ها انجام می‌شود دیگر برای درمان بسیار دیر شده است.

گروهی از محققان دانشگاه MIT مدلی از آزمایش‌های مغزی را طراحی کرده‌اند که به کمک آن می‌توان احتمال بروز بیماری‌هایی مثل آلزایمر و پارکینسون را در پیش‌بینی کرد.

به همین دلیل، محققان علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه MIT یک روش جدید آزمایش را پیشنهاد داده‌اند که در آن از یک قلم دیجیتالی و نرم‌افزار استفاده می‌شود. در این آزمایش، قلم به نرم‌افزار متصل می‌شود که به این ترتیب براساس آنچه که بیمار می‌کشد، عارضه‌های احتمالی مغزی زودتر و با دقت بیشتری پیش‌بینی می‌شوند.

digital-pen-brain

به عنوان مثال، این تحقیق نشان داده است که افراد سالم معمولا به جای خط خطی کردن، به آن چیزی که می‌کشند فکر می‌کنند. در این میان افرادی که به آلزایمر مبتلا هستند، زمان بسیار زیادی را صرف فکر کردن می‌کنند. بیمارانی هم که به پارکینسون مبتلا هستند در پروسه‌ی نقاشی کشیدن مشکل دارند.
متاسفانه، در حال حاضر الگوریتم‌هایی که توسط محققان به کار گرفته شده، هنوز برای استفاده در این شاخه‌ی پزشکی آماده نیست؛ اما پتانسیل‌های بسیاری دارد. «رندال دیویس» (Randall Davis)، پروفسور دانشگاه MIT گفته است: “ما مشتاق هستیم که نحوه‌ی عملکرد این روش آزمایش را با دیگر ابزارهای مشاهده و بررسی ببینیم. به عنوان عده‌ای مححق، ما در ابتدای راه درک رفتارهای ظریف و دقیق انسانی و ارتباط آنها با مغز هستیم.”

منبع: Ubergizmo

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه