ویژگی تشخیص چهره‌ی ویندوز ۱۰ فریب دوقلوها را نمی‌خورد

۲ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر رمز‌های عبور برایتان قدیمی شده است، ویندوز ۱۰ این امکان را به شما می‌دهد که از قابلیت تشخیص چهره برای دسترسی به ویندوز استفاده کنید. البته اگر یک خواهر یا برادر دوقلو دارید، نیازی نیست نگران باشید.

دوقلوهای استرالیایی برای محک زدن عملکرد ویژگی تشخیص چهره‌ی ویندوز ۱۰، سعی کردند با چهره‌ی مشابه کاربر اصلی به ویندوز دسترسی پیدا کنند.

آزمایش‌ها نشان داد‌ه‌اند که این ویژگی، فریب دوقلو‌های شبیه به هم را نمی‌خورد. حتی اگر دوقلوی دیگر بخواهد با درست کردن مدل مو یا برداشتن عینک، دوربین را گول بزند، موفق نمی‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که ویژگی تشخیص چهره در ویندوز ۱۰ بسیار خوب عمل می‌کند.

این آزمایش توسط یک جفت دوقلوی استرالیایی‌ به صورت غیر رسمی و غیر علمی انجام شده است. این دوقلوی شبیه به هم سعی کردند ویندوز ۱۰ را فریب دهند تا به دستگاه دسترسی پیدا کنند.

اما این‌طور که به نظر می‌رسد ویژگی تشخیص چهره‌ی ویندوز ۱۰ به این راحتی فریب نمی‌خورد، زیرا تلاش‌های متعدد این دوقلو حتی یک بار هم نتیجه ندارد. فقط در یک مورد، ویندوز ۱۰ در لاگ‌این کردن (log in) هر دو دوقلو مشکل داشت؛ اما گذشته از آن، تنها آن دوقلویی که از قبل چهر‌ه‌اش را برای تشخیص چهره در سیستم ثبت کرده بود، امکان دسترسی داشت.

در هر صورت این ویژگی ویندوز وظیفه‌اش را کامل و بدون نقص انجام می‌دهد و می‌توان با اطمینان خاطر از آن استفاده کرد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مهدی

    سلام من تقریبا ۲ ماهی هست از ویندوز ۱۰ روی لپ تابم استفاده میکنم
    اولین بار که نصب کردم داخل تنظیمات ساینگ این (sing in) گزینه ی ویندوز هلو (windows hello) وجود داشت و خیلی عالی بود ولی تشخیص چهره نه!
    بعد ویندوزم به مشکل خورد و تب استارت یا استاتولز بار باز نمیشد مجبور شدم ویندوزمو restore کنم قید همه چیزمو بزنم، بعد از انجام این کار حالا نه گزینه ی windows hello رو دارم نه تشخیص چهره!!
    آپدیتم کردم بازم نیومد… میشه کمکم کنین اون دوتا locker رو بیارم؟ واقن لازمشون دارم

    ممنونم از سایت خوبتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه