تصاویر مفهومی از گوشی اکسپریا Z5 سونی منتشر شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

براساس اطلاعات منتشر شده به‌نظر می‌رسد سونی قصد دارد مراسم ویژه IFA خود را در تاریخ ۱۱ شهریور (۲ سپتامبر) برگزار کند. انتظار می‌رود سونی در جریان برگزاری این مراسم دو پرچمدار جدید سری اکسپریای خود را معرفی کند. این گوشی‌ها احتمالا با نام اکسپریا Z5 و Z5کامپکت رونمایی خواهند شد و به عنوان اولین گوشی‌های سونی که به سنسور اثر انگشت مجهز هستند، شناخته می‌شوند.

به‌تازگی تصاویری مفهومی از جدیدترین گوشی هوشمند شرکت سونی منتشر شده است. براساس این تصاویر به نظر می‌رسد شرکت سونی گوشی اکسپریا Z5 را به شارژر خورشیدی مجهز کرده است.

پیش از این تصاویری از این دو گوشی هوشمند منتشر شده بود که علاوه بر دید کلی نسبت به ظاهر این دو گوشی، احتمال استفاده از سنسور اثر انگشت را هم بیش‌تر می‌کرد. این در حالی است که به‌تازگی هم طرح‌هایی مفهومی از گوشی اکسپریا Z5 توسط یک وب‌سایت فرانسوی به نام Nowhereelse منتشر شده است. براساس این تصاویر به‌نظر می‌رسد سونی این محصول را به شارژر خورشیدی مجهز کرده است.

z511

در تصاویر منتشر شده از این وب‌سایت، گوشی هوشمند اکسپریا Z5 سونی در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و سبز نعنایی نمایش داده شده است، اما با توجه به تجربه‌های قبلی سونی در محصولات سری Z، انتظار می‌رود این گوشی هم با رنگ مشکی تولید و روانه بازار شود. در این تصاویر علاوه بر رنگ، می‌توان برخی از مشخصات مانند اندازه و نوع صفحه نمایش را هم پیش‌بینی کرد. احتمالا سونی قصد دارد در این گوشی از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن QHD از نوع Triluminous بهره بگیرد. همانطور که پیش از این هم گفته شد سونی در این گوشی از حسگر اثر انگشت که توسط کوالکام ساخته شده، استفاده کرده است.

z51

به گفته این وب‌سایت، سونی در اکسپریا Z5 از یک سنسور جدید برای دوربین بهره گرفته است. این سنسور جدید، IMX213 است که پیش از این در گوشی‌های Moto X استایل و Moto X Play استفاده شده بود و ۲۱.۵ مگاپیکسلی است. همچنین پیش از این قسمت پشت بدنه گوشی‌های سری Z سونی شیشه‌ای بود، اما در حال حاضر جنس بدنه اکسپریا Z5 آلومینیوم است و مجوز IP68 که این گوشی را در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم می‌کند را هم دارد. به گفته این وب‌سایت شرکت سونی قصد دارد این محصول را با سیستم‌عامل اندروید M معرفی کند. البته این موضوع اندکی غیرممکن به‌نظر می‌رسد به این دلیل که گوگل اندروید M را در مهرماه سال جاری به‌صورت رسمی منتشر خواهد کرد.

z52

یکی دیگر از ویژگی‌های احتمالی اکسپریا Z5 که در تصاویر مفهومی منتشر شده دیده می‌شود، استفاده از پورت USB Type-C است. این در حالی است که پیش از این هم تصاویری از این گوشی منتشر شده بود و براساس آن‌ها سونی در اکسپریا Z5 از پورت micro USB بهره گرفته است. لازم به ذکر است تمامی اطلاعات ذکر شده به‌صورت احتمالی هستند و طراحی‌های مفهومی منتشر شده ممکن است با اصل گوشی تفاوت‌های بسیاری داشته باشند.

منبع: AndroidHeadlines

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه