تصاویر کالبدشکافی اکسپریا Z5 پریمیوم از فناوری‌های پیشرفته خبر می‌دهند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر در خاطرتان باشد شرکت سونی در جریان مراسم IFA 2015 که از روز چهارشنبه در شهر برلین آغاز شد، سری جدیدی از محصولات اکسپریا را به‌طور رسمی معرفی کرد. سه گوشی هوشمند اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 پریمیوم و اکسپریا Z5 کامپکت جدیدترین محصولات هوشمند معرفی شده‌ی شرکت سونی در این مراسم هستند.

تصاویری از کالبد شکافی گوشی هوشمند اکسپریا Z5 پریمیوم منتشر شده است. براساس این تصاویر به‌نظر می‌رسد سونی در این محصول از یک سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمند برای رفع مشکل داغ شدن گوشی، استفاده کرده است.

این شرکت در گوشی اکسپریا Z5 پریمیوم برای نخستین‌بار از یک صفحه‌نمایش ۴K با تراکم پیکسلی ۸۰۰ppi استفاده کرده است. همچنین سونی از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ که به هشت هسته‌‌ای پردازنده مجهز شده، برای این گوشی استفاده کرده است.

پیش از این اخبار و شایعه‌های زیادی پیرامون مشکل داغ شدن این پردازنده منتشر شده بود. برهمین اساس بسیاری از کاربران نگران این موضوع هستند که آیا سونی توانسته بدون کاهش عملکرد این پردازنده، میزان گرمای تولید شده‌ در آن را کاهش دهد یا خیر. البته لازم به‌ذکر است که پیش از این شرکت کوالکام اعلام کرده بود که در سری دوم از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ۸۱۰ مشکل داغ شدن را برطرف کرده است.

روز گذشته تصاویری از کالبدشکافی گوشی اکسپریا Z5 پریمیوم سونی منتشر شد که متخصصان در آن قطعات داخلی اکسپریا Z5 پریمیوم را به نمایش درآورده‌اند. براساس این تصاویر به‌نظر می‌رسد سونی توانسته مشکل داغ شدن پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ را با استفاده از یک سیستم خنک کننده رفع کند.

zperia-z5-premium

سونی در این سیستم از دو لوله‌ی خنک کننده و یک خمیر خنک کننده‌‌ مانند سیلیکون کمک گرفته تا با پخش کردن گرما، مشکل داغ شدن زیاد را برطرف کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیش از این خمیر خنک کننده تنها برای کنترل دما در پردازنده‌ی کامپیوترها مورد استفاده قرار گرفته بود؛ برهمین اساس به‌نظر می‌رسد سونی در این گوشی از یک نوآوری جدید برای خنک کردن استفاده کرده است.

چیپ‌ست‌های اسنپ‌دراگون ۸۱۰ یکی از مشهورترین پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند هستند. به‌همین دلیل بسیاری از توسعه‌دهندگان ابزارهای هوشمند علاقه‌ی زیادی به استفاده‌ از آن در گوشی‌های پرچمدار خود دارند.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar mms

    خمیر سیلیکون بعد از مدتی خاصیت خودشو از دست میده.باید جایگزین بشه وگرنه معکوس عمل میکنه!!! فناوری‌های پسرفته.شاید سرعت در ارایه محصول ب بازار و رقابت باعث شده به این کار غیر معقول دست بزنه

  2. Avatar Ali

    سلام
    ممنون بابت خبر
    این برندای موبایل حالشون خوبه؟وقتی این چیپ مشکل داره خب استفاده نکنین این کارا چیه آخه.این ۸۱۰ امسال واسه همه بغیر سامسونگ که کار عاقلانه ای کرد که کنارش گذاشت داستان شد.
    ممنون

  3. Avatar مهدی

    خخخخخ
    برداشتن خمیر سیلیکون زدن رو CPU
    یه فن هم میذاشتن یه بارگی
    خوبه با این همه فناوری پیشرفته بازم داغ میکنه
    امسال استبدراگون گند زد به پرچمداران همه شرکتها

    1. Avatar Said

      داداش زیاد داغ میکنه فنش روشن میشه صداشم جالبه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه