تعداد مشترکان پولی اسپاتیفای از ۵۰ میلیون گذشت

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شبکه‌های مختلف استریم موسیقی رقابت سختی با یکدیگر دارند؛ از اپل موزیک گرفته تا پاندورا و اسپاتیفای، هر کدام سعی می‌کنند تا در کنار موسیقی، سرویس‌های مختلفی به کاربران خود ارایه دهند تا بتوانند از رقبای خود جلو بزنند. با این حال، می‌توانیم به جرات بگوییم که اسپاتیفای (Spotify) هنوز هم محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی است. این شرکت به تازگی گزارش داده است که تعداد کاربرانش به بیش از ۵۰ میلیون رسیده است؛ این ۵۰ میلیون نفر، همگی مشترک سرویس ماهیانه‌ی اسپاتیفای هستند و این شرکت، درباره‌ی رقم کاربران رایگان خود این رقم را ارایه نداده است.

برای مقایسه، بد نیست به رقم قبلی ارایه شده از سوی اسپاتیفای هم اشاره‌ای کنیم. این شرکت در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ (یعنی شهریور ماه امسال)، گزارش داده بود که تعداد مشترکان خود را به ۴۰ میلیون عدد رسانده است. اینکه اسپاتیفای بتواند تعداد مشترکان خود را در مدت ۵ ماه به ۵۰ میلیون نفر برساند، موضوع کمی نیست؛ طوری که ۲ میلیون نفر ماهیانه به عضویت اسپاتیفای درآمه‌اند.

Spotify-2

نزدیک‌ترین رقیب به اسپاتیفای، اپل موزیک است. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶، اپل گزارش داده بود که مشترکان پولی این سرویس، به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده‌اند. با اینکه اپل موزیک فاصله‌ی زیادی با اسپاتیفای دارد، اما باید به این موضوع هم توجه کنیم که اسپاتیفای در سال ۲۰۰۸ کار خودش را شروع کرده، در حالی که اپل موزیک در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده است.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar شیما مسائلی

    مطلب جالبی بود. بله ماجرای رشد استارتاپ اسپاتیفای (Spotify) خیلی جالبه. این شرکت فقط بعد از شش سال ۱۰ میلیارد دلار ارزشگذاری شد و بیش از ۵۰ میلیون کاربر داشت که ۱۲.۵ میلیون نفر از آنها بابت دریافت خدمات Spotify پول پرداخت می‌کردند – اونم فقط بعد از شش سال! اگه بخوایم اهرم‌های رشد فعلی و آتیِ این شرکت رو بگیم میشه به این عوامل اشاره کرد :
    ۱- ارائه‌ی بهترین نوع محصول برای پیشتاز کردن خواننده ها نسبت به رقباشون از تمام جوانب، مثل: کاتالوگ موسیقی، ویژگی‌های محصول، مدل درآمدی، و انتخاب کاربران؛
    ۲- استفاده از مدل درآمدیِ فریمیوم که شکاف بین دزدی هنری و مدل پرداخت به ازای هر آهنگ (مدل درآمدی iTunes) رو پر می‌کنه؛
    ۳- لانچ بزرگ خدماتش در آمریکا فقط با استفاده از سیستم ثبت نام از طریق دعوتنامه، که سر و صدای رشد Spotify رو در اروپا کمرنگ کرد؛
    ۴- انعقاد قرارداد انحصاری با فیسبوک، به عنوان “سرویس موسیقی پیش فرض” در سال ۲۰۱۱؛
    ۵- و یه دیلیلِ دیگه هم مشاجره‌اش با هنرمندان، سر پرداخت حق امتیاز و در دسترس بودن کاتالوگ‌هاشه.
    تازه پیش بینی میشه که در آینده این عوامل باعث رشد بیشترِ اسپاتیفای بشه:
    ۱- ادامه ی توسعه‌ی جهانیاش و رشد تعداد و قابلیتهای گوشی‌های موبایل؛
    ۲- ایجاد کانال‌های پخش و توزیع جدید به کمک شراکت با شرکت های دیگه و پلت فرم‌های تازه؛
    ۳- پیروزی بر هنرمندان به عنوان تامین کننده‌ی پلت فرم Spotify برای محصولات اونا.
    شکی نیست که Spotify و شرکت های دیگه ای که از ارائه دهندگان خدمات موسیقی دیجیتال هستند، انقلابِ بزرگی در شیوه‌ی گوش دادن مردم به موسیقی ایجاد کرده‌اند. اما علیرغم تعداد زیاد شرکت‌‌هایی که مشابهِ این سرویس‌هارو ارائه می‌دن، Spotify هنوز یکی از پیشرو های این صنعت است، به این علت که Spotify کنترل انتخاب آهنگ‌‌های مورد علاقه‌ی کاربران، و ایجاد پلی لیستی از آهنگ‌ها را به طور کامل تو دست مشتریانش قرار داده، اما رقباش مثل پاندورا و Last.fm انتخاب آهنگ‌ها رو محدود به انتخاب هنرمند، یا محدوده جغرافیایی کرده‌ان.
    در واقع میشه گفت اینکه رفتار Spotify با کاربرانش تعاملی هست به طور قطع برگ برنده‌ اش در مقابل بسیاری از رقباشه، و ایجاد همچنین کنترلی برای مصرف کننده، یکی از ضروری ترین ویژگی‌هایی هستش که یک محصول، برای رشد شرکت، باید داشته باشد.
    با اینحال قدرت Spotify در انعطاف پذیری هنوز بیشتر از این حرفهاست، حتی اگر کاربراش هنوز نفوذ و ویژگی‌های آن را کاملا درک نکرده باشد. ماریو ساندر (Mario Sundar) از شرکت لینکدین می‌گوید: “کارکرد Spotify در مقابل iTunes مانند قابلیت گوگل در مقابل روزنامه‌هاست.”
    به هر حال جا داره که تحلیل های تحلیلگران رو در مورد این شرکت و شرکت‌ها بزرگِ دیگه بیشتر دنبال کنیم. ممنونم از مطلب تون.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه