یک‌چهارم مردم از گوشی برای زنگ زدن استفاده نمی‌کنند!

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تلفنی

در سال ۲۰۱۶، حدود یک‌چهارم کاربران تلفن‌های هوشمند در کشورهای توسعه‌یافته به هیچ‌وجه با دستگاه‌شان تماس تلفنی برقرار نخواهند کرد. آن‌چه خواندید بخشی از نتایج مطالعه‌ی موسسه‌ی تحقیقاتی Deloitte است. بر اساس گزارش اخیر این موسسه، شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های مبتنی بر داده‌ها، از متهمان اصلی مرگ تدریجی تماس‌های تلفنی سنتی هستند.

‌‌‌   ‌‌‌‌   ‌‌

موسسه‌ی Deloitte اخیرا گزارش جالبی را منتشر کرده و در آن به پیش‌بینی تکنولوژی در سال ۲۰۱۶ پرداخته است. بر اساس مطالعه‌ی صورت‌گرفته، ۲۶ درصد کاربران در سال جاری با گوشی‌هایشان تماس‌ تلفنی برقرار نمی‌کنند. البته این مرکز تحقیقاتی، کاربران کشورهای توسعه‌یافته را به‌عنوان جامعه‌ی آماری خود انتخاب کرده. لازم به‌ ذکر است که در سال ۲۰۱۵ این آمار، ۲۲ درصد و در سال ۲۰۱۲، ۱۱درصد بود.

اپلیکیشن های اجتماعی

بر اساس گزارش اخیر موسسه‌ی Deloitte، دلیل اصلی کاهش تماس‌های تلفنی سنتی با گوشی‌های هوشمند را می‌توان در رشد سریع سرویس‌های مبتنی بر داده دانست. راه‌های ارتباط سال‌به‌سال بیشتر و متنوع‌تر می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی متهم اصلی مرگ تدریجی تماس‌های تلفنی سنتی هستند.

در گزارش Deloitte‌ آمده است: «مردم به‌جای تماس تلفنی با دوستان و اعضای خانواده از اپلیکیشن‌های اجتماعی استفاده می‌کنند…برای سفارش غذا، گرفتن تاکسی و غیره هم اپلیکیشن‌ها جای تماس‌های تلفنی را می‌گیرند.»

‌‌‌    ‌‌‌

منبع: Deloitte

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar نیما اسکندری

    یکی دو سال بعد این امر عادی میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه