توشیبا و فوجیتسو به VAIO ملحق می‌شوند

۱۴ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
لپ‌تاپ توشیبا

در تازه‌ترین اخبار منتشر شده، بخش تولید لپ‌تاپ و کامپیوتر شرکت‌های توشیبا و فوجیتسو با شرکت «وایو» (VAIO) ترکیب می‌شوند و زیر نام وایو به فعالیت خودشان ادامه خواهند داد.

براساس اطلاعات منتشر شده، بخش کامپیوتر سه شرکت VAIO، توشیبا و فوجیتسو با هم ترکیب می‌شوند.

شرکت سونی در سال ۲۰۱۴ بخش وایو را فروخت و این شرکت از آن سال به بعد کاملا مستقل فعالیت می‌کند. البته شرکت سونی هنوز بر فعالیت‌های وایو نظارت می‌کند و کارهای تبلیغاتی آن را انجام می‌دهد. در حال حاضر وایو تنها در ژاپن فعالیت می‌کند و قصد دارد سهم بیشتری از بازار را هم به‌دست بگیرد.

با توجه به اطلاعاتی که به‌تازگی از سوی سایت Nikkei منتشر شده، دو شرکت توشیبا و فوجیتسو هم قصد دارند بخش تولید لپ‌تاپ و کامپیوترهای خودشان را به فروش برسانند. در این اطلاعات گفته شده که این دو شرکت قصد دارند بخش تولید کامپیوترهای خودشان را با هم ترکیب کنند و به شرکت وایو ملحق شوند. اگر این شایعات حقیقت داشته باشد، از مدتی دیگر این سه شرکت تنها محصولاتی را با برند VAIO تولید خواهند کرد.

هنوز جزییاتی از روند این واگذاری‌ها منتشر نشده، اما ترکیب شدن بخش کامپیوتر این ‌شرکت‌ها باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند ۳۰ درصد از بازار کامپیوتر ژاپن را در اختیار بگیرند و نقش پررنگ‌تری را در بازار ایفا کنند. در حال حاضر شرکت Lenovo در ژاپن بسیار فعال است و به عنوان یک رقیب سرسخت در این حوزه شناخته می‌شود.

سایت The Wall Street Journal هم پیگیر این شایعات شده، اما شرکت وایو نسبت به اخبار منتشر شده واکنشی نشان نداده است. شرکت فوجیتسو هم اعلام کرده که هنوز تصمیم قطعی درباره‌ی این موضوع نگرفته و همچنان به راه‌های مختلف فکر می‌کند.

هر سه شرکت وایو، فوجیتسو و توشیبا در این حوزه شرایط خوبی ندارند و با ضررهای زیادی مواجه شده‌اند. ترکیب بخش کامپیوتر این شرکت‌ها می‌تواند سهم آن‌ها از بازار را افزایش دهد و تولید محصولات جدید با نام VAIO هم می‌تواند فروش آن‌ها را بیشتر کند. در حالی که بازار سخت‌افزار کامپیوتر با افت شدید مواجه شده و بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند، وارد حوزه‌ی تولید تبلت و تلفن‌های همراه شده‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه