تکنولوژی‌هایی که عکاسی موبایل را متحول خواهند کرد

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اصلی - آینده عکاسی موبایل

عاشق عکاسی موبایل هستید؟ همیشه تلاش می‌کنید به جدیدترین گجت‌ها و تکنولوژی‌ها در این زمینه مجهز باشید؟ اگر این‌گونه است خواندن این مقاله را از دست ندهید. با استقبال مردم هزاره‌ی جدید از قابلیت‌های عکاسی گوشی‌های هوشمند نیاز به دوربین‌های کامپکت به‌شدت کاهش یافته است. شاید باور نکنید ولی گزارشی که در ابتدای امسال منتشر شد، نشان می‌دهد که در حال حاضر ۹۰٪ از مردم در عمر خود تنها از گوشی هوشمند برای عکاسی استفاده کرده‌اند. این رقم هر سال با معرفی گوشی‌های موبایل قدرتمندتر رو به رشد است. این روزها تولیدکنندگان اهمیت بالایی برای کیفیت دوربین قائل هستند تا اطمینان حاصل کنند گجت‌های آن‌ها نظر توده‌های مردم را جلب خواهد کرد. امروز قصد داریم به برخی از ترندهای جدید در حوزه‌ی تکنولوژی بپردازیم که پتانسیل ایجاد تحول در صنعت عکاسی موبایل را دارند. با مدرسه عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه با دوربین قدرتمند

۰۱ - آینده عکاسی موبایل

زمانی که صحبت از عکاسی موبایل باشد، به‌طورمعمول بهترین انتخاب گوشی‌های رده‌بالایی هستند که در زمینه‌ی دوربین به تکنولوژی‌های قدرتمندی مجهز شده‌اند و می‌توانند عکس‌های بسیار خوبی بگیرند. بااین‌حال می‌توانید در ماه‌های آینده منتظر رقابت گوشی‌های هوشمند رده پایین‌تر با گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت‌تر باشید. چراکه ممکن است تولیدکنندگان به روش‌هایی کم‌هزینه‌تر برای عرضه‌ی تکنولوژی‌های عکاسی دست پیدا کنند. چندی پیش اپل از گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی آیفون SE رونمایی کرد که مشخصات فنی یک پرچم‌دار (مشابه با آیفون ۶s) را در بدنه‌ی آیفون ۵s چهار اینچی جای داده است. این نسخه‌ی جدید از آیفون به دوربین ۱۲ مگاپیکسل، قابلیت Live Photos و فیلمبرداری ۴K مجهز است. بنا بر گزارش Tech Times بزرگ‌ترین رقیب اپل یعنی سامسونگ هم بهبود یافتن عملکرد گوشی‌های رده پایین‌تر خود را تصدیق کرده است. در این گزارش مشخص می‌شود که چگونه قرار است اکثر امکانات برتر این کمپانی سرانجام راه خود را به خط تولید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه هم باز کنند. برای مثال گوشی محبوب گلکسی J5 به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسل مجهز شده که از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. به‌احتمال‌زیاد در آینده‌ی نزدیک گوشی‌های ارزان‌قیمت بیشتری به دوربین‌های قدرتمند مجهز خواهند شد تا جمعیت رو به افزایش عاشقان عکاسی موبایل را به‌خوبی تغذیه کنند.

عکاسی موبایل با پهپادهای معلق

۰۲ - آینده عکاسی موبایل

مونوپادها احتمالا دیگر به گذشته تعلق دارند و حال باید به پهپادهای معلق در هوا سلام کنیم که می‌توانند عکس‌های سلفی بگیرند. یک کمپانی چینی به‌تازگی یک پهپاد تاشو به نام Hover Camera را رونمایی کرده که می‌تواند چهره‌ی افراد را ردیابی کرده و برای ثبت ویدیو و عکس در محیط به دنبال آن‌ها حرکت کند. این تکنولوژی فی‌نفسه می‌تواند انقلابی باشد و علاوه بر آن امکان ثبت عکس از ارتفاع بسیار زیاد را هم ممکن می‌کند.

عکاسی موبایل با دوربین‌های پوشیدنی

۰۳ - آینده عکاسی موبایل

گجت‌های موبایل دیگر به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها محدود نیستند، چراکه گجت‌های پوشیدنی روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. عکاسی موبایل هم می‌تواند با کمک گجت‌های پوشیدنی بهبود پیدا کند. برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بازار گجت‌های هوشمند پوشیدنی در سال آینده (سال ۲۰۱۷ میلادی) ارزشی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار خواهد داشت. گجت‌های پوشیدنی که می‌توانند زندگی مردم را با استفاده از دوربین خود به‌صورت مستند ثبت کنند، برای عکاسان موبایل تصاویری عالی به ارمغان خواهند آورد که زیبایی‌های طبیعی را به‌صورت مستقیم ارائه می‌کنند. غیر از گوگل گلس که دوربین آن می‌تواند عکس‌های ۵ مگاپیکسل (معادل دوربین آیفون ۴) بگیرد، گجت‌های پوشیدنی بیشتری هم وجود دارند که می‌توانند افق عکاسی موبایل را در آینده تغییر دهند.

لنزهای قدرتمند برای دوربین گوشی‌های هوشمند

۰۴ - آینده عکاسی موبایل

در آینده‌ی نزدیک باید منتظر لنزهای قدرتمندتری باشیم که می‌توانند خروجی‌های خلاقانه‌تری را مهیا کنند و با طراحی خوب خود به شکلی مناسب روی گوشی‌های هوشمند سوار شوند. بسیاری از این لنزها به‌قدر کافی قوی خواهند بود تا بتوانند حتی در نور کم تصاویری شفاف و واید تولید کنند. در حال حاضر هم لنزهای بسیار زیادی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد که می‌توانند خروجی‌های بسیار خوبی مهیا کنند. همچنین دوربین‌های اضافی مانند FLIR هم تولید شده که بر اساس اعلام تولیدکننده می‌تواند با استفاده از سنسور حرارتی چیزهایی را به ما نشان دهد که با چشم غیرمسلح قادر به دیدن آن‌ها نیستیم.

منبع: Enlight Leak

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar عمو

    عبارت “چشم غیر مسلح” یک اشتباه لفظی رایج است و به جای آن باید از عبارت “چشم غیر مجهز” استفاده شود!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه