فراخوان ثبت نام متقاضیان داوری مرکز داوری

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مرکز داوری

هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران با شناسایی ضرورت تاسیس مرکز داوری اتاق اصناف ایران، در تاریخ ۹۵/۱۱/۰۳ تآسیس و آن را در قالب موسسه غیرانتفاعی تکلیف کرد.

این مرکز بنابر مطالعات حدود چهل متخصص برجسته حقوقی، قضایی، صنفی و فناوری اطلاعات در طول مدت دو سال و پس از تفاهم با قوه قضائیه ( به عنوان مسئول قانونی و اولیه ترویج داوری در کشور متعاقب قوانین توسعه ای پنج ساله و با هدف رعایت الزامات این قوه در فعالیت مرکز و انجام داوری ها ) و موسسه حقوق عمومی دانشگاه تهران ( به عنوان عالی ترین نهاد علمی کشور و با هدف جلب حمایت های علمی این موسسه و تامین اساتید داوری ) تاسیس شده است.
ضرورت تاسیس این مرکز و موافقت با تآسیس آن در اجلاس های نمایندگان اتاق اصناف ایران به ترتیب در تاریخ ۹۵/۱۱/۲۶ و ۹۶/۱۲/۰۶ محقق شده است و این مرکز هم اکنون درحال تهیه مقدمات فنی، تدوین آیین رسیدگی هیآت های داوری و انتخاب داوران صنفی از میان افراد صنفی است.
تمامی افراد صنفی (کسب و کارهای مجازی)  که متقاضی انجام امور داوری می باشند، می توانند در سامانه ثبت نام کنند. متقاضیان باید تمامی مدارک مربوط به سابقه صنفی، سابقه علمی( دانشگاهی یا علمی – کاربردی )، سابقه تجربی ( دوره های کار و دانش، حرفه ای و تخصصی ) یا هر مدرک و گواهینامه دیگری که موثر در امتیاز دهی به داوران می باشد (زبان خارجی، داوری و …) را در سامانه بارگزاری کنند.
پس از پایان ثبت نام متقاضیان باید در دوره آموزش مجازی داوری که توسط موسسه حقوق عمومی دانشگاه تهران برگزار می گردد، شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون به عنوان داور در دعاوی کسب و کارهای مجازی که به آنان ارجاع خواهد شد، نقش خود را ایفا کنند.

منبع: ecunion

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه