جانی آیو: قلم اپل جای انگشت شما را نمی‌گیرد

۱۶ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
قلم آیپد

جانی آیو در مصاحبه‌ای با یک ژورنال طراحی گفته قلم آیپد پرو به هیچ وجه جای انگشت کاربر را نخواهد گرفت.

“یک رابط کاربری باید طوری طراحی شود که نیازی به قلم نداشته باشد و انگشت برای ارتباط با آن کافی باشد.”

«جانی آیو» (Jony Ive)، طراح ارشد اپل، گفته که قلم اپل قرار نیست جای انگشتان شما را بگیرد. او در گفت و گو با ژورنال طراحی Wallpaper توضیح داده که بعضی از افراد ممکن است کاربرد قلم آیپد پرو را با کاربرد انگشتان اشتباه بگیرند. اما بین این دو یک تفاوت مشخص وجود دارد.

او می‌گوید: “من فکر می‌کنم کاملا مشخص است که قلم برای علامت‌گذاری طراحی شده و انگشت هم برای دادن هر نوع دستور پایه‌ای و مهم در این رابط کاربری است.” او توضیح داد که هر یک از این دو برای انجام کارهای متفاوت با اهداف متفاوت هستند. او ادامه داد که: “برای ما کاملا آشکار است که قلم به هیچ عنوان جای انگشت را نخواهد گرفت. فقط، این محصول برای انجام کارهایی که نیاز به دقت و ظرافت بیشتری دارد، ابزار بسیار بهتری است.”

شفاف‌سازی تمایز میان انگشت و قلم به این دلیل برای اپل اهمیت دارد که این شرکت نمی‌خواهد قلم را به عنوان یک استایلوس معرفی کند. این نکته مخصوصا وقتی یکی از گفته‌های استیو جابز را در نظر می‌گیریم آشکار می‌شود. او در سال ۲۰۱۰ گفته بود که اگر گوشی یا تبلتی با استایلوس همراه باشد، آن محصول خوب طراحی نشده است.

آیو در این مصاحبه گفته بود: “یک رابط کاربری باید طوری طراحی شود که نیازی به قلم نداشته باشد و انگشت برای ارتباط با آن کافی باشد.” قلم در مواقعی نیاز می‌شود که بخواهیم طراحی یا نقاشی کنیم، یا کارهایی انجام دهیم که نیاز به دقت بالایی داشته باشند.

با توجه به وجود اپلیکیشن‌های حرفه‌ای برای طراحی در اپ استور، مسلما هستند نقاشان و طراحانی حرفه‌ای که از معرفی این محصول استقبال کرده و خوشحال می‌شوند. زیرا این افراد با انگشت نمی‌توانند با دقت لازم طراحی کنند.

منبع: Wallpaper

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه