جراحان حین عمل موسیقی گوش کنند

۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تحقیقات جدیدی ثابت کرده‌اند که اگر جراحان، در حین جراحی به موسیقی‌های موردعلاقه‌شان گوش دهند، تکنیک‌های آن‌ها پیشرفت می‌کند و عمل خود را دقیق‌تر انجام می‌دهند.

محققان طی آزمایش‌هایی ثابت کرده‌اند که گوش دادن به موسیقی، حتی مهارت جراحان را هم بیشتر می‌کند

محققان برای انجام این آزمایش، ۱۵ جراح پلاستیک مستفر در دانشگاه پزشکی تکزاس را به دو گروه تقسیم کردند و از آن‌ها خواستند تا یک بار جراحی خود را در سکوت و بار دیگر با شنیدن موسیقی به پایان برسانند.

موسیقی

جراحانی که به همراه موسیقی جراحی خود را به پایان رسانده بودند، به‌طور میانگین ۸ درصد از گروه دیگر سریع‌تر بوده‌اند. جراحان با تجربه‌تر حتی از دیگر همکاران خود سریع‌تر هم عمل کردند. آن‌ها با گوش دادن به موسیقی، به سرعت جراحی خود ده درصد اضافه کرده بودند.

عمال سرعت در جراحی‌ها بسیار مهم است، چون می‌تواند از مدت زمانی که بیمارها روی تخت و زیر بیهوشی هستند کم کند. بی‌هوشی‌های طولانی مدت عوارضی را برای بیمار در پی دارند و کم کردن زمان جراحی می‌تواند نتیجه‌ی بهتری را برای آن‌ها رقم زند. مخصوصا که بستن برش‌ها در پایان جراحی، می‌تواند زمان زیادی بگیرد.

طبق نتایج این تحقیق، کیفیت کار جراحی هم با گوش دادن به موسیقی بیشتر شده است. پخش موسیقی در اتاق‌های جراحی موضوع جدیدی نیست، اما انجام تحقیقاتی درباره‌ی میزان دقیق پیشرفت مهارت‌ها و سرعت‌های جراحان تا به حال صورت نگرفته بود.

موسیقی

با تمام این اوصاف، مهم‌ترین موضوع، سلیقه‌ی جراحان در موسیقی‌هایی است که انتخاب کرده بودند. بهتر بود محققان این نکته را هم در تحقیقات‌شان ذکر می‌کردند که آیا جراحان در حین عمل «چوپین» گوش می‌دادند یا «راب زامبی».

منبع: Gizmodo

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه