جگوار لند روور ماشین‌های خودران را به جاده‌های خاکی می‌برد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
جگوار لند روور

ماشین‌های خودران به خیابان‌های شهری، بزرگراه‌ها و حتی پیست‌های مسابقات اتومبیل‌رانی راه یافته‌اند. اما حالا «جگوار لند روور» (Jaguar Land Rover) می‌خواهد این خودروها را به خارج از شهر و جاده‌های خاکی و ناهموار ببرد. این شرکت خودروسازی انگلیسی فناوری‌هایی ساخته که به اعتقاد آنها به خودروهای خودران آینده کمک می‌کند که بتوانند در جاده‌های خاکی حرکت کنند.

«توماس هارپر»، مدیر تحقیقات جگوار لند روور در بیانیه‌ای گفته: «ما نمی‌خواهیم آینده‌ی تکنولوژی‌های رانندگی خودکار را محدود کنیم. وقتی راننده از جاده‌ خارج شده و وارد مسیرهای ناهموار و خاکی می‌شود، خودرو همچنان باید بتواند به پشتبانی و دستیاری راننده ادامه دهند.” محققان این شرکت خودروسازی در حال ساخت حسگرهای جدیدی هستند تا به این هدف برسند و می‌خواهند نرم‌افزارهایی بسازند تا خودروها بتوانند در زمین‌های سخت و ناهموار جهت‌یابی کنند.

حسگرها شامل دوربین، رادار، لیدار (دستگاه هواشناسی) و حسگرهای فراصوتی می‌شود. شرکت جگوار می‌گوید این حسگرها با سیستم Terrain Response که هم‌اکنون در مدل‌های لند روور وجود دارد، ترکیب شده و به طور اتوماتیک تنظیمات خودرو را بر مبنای آن چیزی که حسگرها می‌بینند تغییر می‌دهد. مثلا دوربین‌های استریو حواسشان به موانع بالای سر مثل شاخه‌های درختان هست.

سیستم «تطبیق سرعت براساس شرایط جاده» از اطلاعات حسگرها استفاده می‌کند تا میزان ناهمواری مسیر مقابل را تشخیص دهد و به طور اتوماتیک سرعت خودرو را تنظیم می‌کند. این سیستم حواسش به مواردی مثل سطوح ناهموار، چاله‌ها و آب راکد هست. شرکت جگوار لند روور می‌گوید این سیستم به قدر کافی هوشمند است تا تاثیرات احتمالی ناشی از این سطوح را پیش‌بینی‌ کند.

این شرکت همچنین معتقد است که ارتباط بین خودروها (V2V) هم می‌تواند در مناطق خارج از شهر مفید باشد. V2V به عنوان روشی برای ارسال هشدار در صورت مواجهه با خطر در نظر گرفته شده است، اما در عین حال خودروها می‌توانند با یکدیگر اطلاعات رد و بدل کنند.

از میان پروژه‌های تحقیقاتی جگوار برای رانندگی خودکار، این جدیدترین پروژه است. این شرکت قبلا سیستمی را به نمایش گذاشت که به رانندگان اجازه می‌داد از راه دور لند روور را کنترل کنند.

منبع: Digital Trends

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه