جی‌تی‌ای ۵ بزرگترین محصول تاریخ صنعت سرگرمی است

۳ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از زمان عرضه‌ی جی‌تی‌ای ۵، این بازی هرگز از لیست ده بازی پرفروش هفته خارج نشده است؛ طوری که با دیدن فروش بالای بازی از خود می‌پرسیم مگر امکان دارد کسی در خانه‌ی خود یک نسخه‌ از جی‌تی‌ای ۵ را نداشته باشد؟ با این حال، فروش بدون وقفه و بالای جی‌تی‌ای ۵ آن را به موفق‌ترین محصول تاریخ صنعت سرگرمی تبدیل کرده است.

جی‌تی‌ای ۵ توانسته از زمان عرضه تا به امروز فروشی ۶ میلیارد دلاری داشته باشد.

جی‌تی‌ای ۵ یا همان Grand Theft Auto V در سپتامبر سال ۲۰۱۳ عرضه شده است. بر اساس اطلاعاتی که یک موسسه‌ی تحقیقات منتشر کرده، این بازی توانسته از آن زمان تا به امروز فروشی ۶ میلیارد دلاری داشته باشد؛ رقمی که از هر فیلم، کتاب، موسیقی یا بازی دیگری بیشتر است؛ آن هم با اختلاف بسیاری زیادی.

حدود ۹۰ میلیون نسخه جی‌تی‌ای ۵ به فروش رفته است و جی‌تی‌ای ۵ سومین بازی پرفروش تاریخ محسوب می‌شود. بازی اول تتریس (شاید آن را به اسم خانه‌سازی بشناسید) است که با در نظر گرفتن همه‌ی نسخه‌های موبایل و کنسول و پلتفرم‌های عجیب و غریب آن از سی سال پیش، فروشی ۱۷۰ میلیون نسخه‌ای داشته است. بازی دوم هم ماین‌کرفت است که ۱۴۰ میلیون نسخه فروش داشته است.

با این حال، جی‌تی‌ای ۵ بسیار گرانتر از این دو بازی است.

دو محصول سرگرمی پرفروش تاریخ، قسمت اول فیلم جنگ ستارگان و فیلم بر باد رفته هستند که با در نظر گرفتن تورم، به نرخ امروز، بیش از ۳ میلیارد دلار فروش داشته‌اند. با این حال، حتی اگر درآمد فروش نسخه‌های خانگی و استریم و دیجیتال و اینترنتی این فیلم‌ها را هم جمع کنیم، باز هم به رقم فروش جی‌تی‌ای ۵ نمی‌رسد.

بدون شک شرکت تیک تو، مالک استودیوی بازی‌سازی راک‌استار گیمز، در کنار این رقم بسیار بزرگ، فروش بسیار خوبی هم از آیتم‌های داخل بازی دارد.

به همین راحتی می‌توانید دلیل ساخته نشدن جی‌تی‌ای ۶ را متوجه شوید.

منبع: VG247

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. shahabmp

    رو این بازی انقدر وقت میزارن و دیر به دیر عرضه میکنن که آولین جی تی آی ای که یادمه حدودا کی عرضه شد نسخه ۴ اشه و اولین جی تی آی ای که کلا یادمه جی تی آی ۳ بوده!!! 😀 لعنتی هر نسخه اش دوره کامل بازی کردن آدمو در بر میگیره، ماها که ۳ تا نسخه اشو بازی کردیم دیگه شورشو درآوردیم انقدر دست از گیم ور نداشتیم 😀

  2. حمیدرضا

    “به همین راحتی می‌توانید دلیل ساخته نشدن جی‌تی‌ای ۶ را متوجه شوید.”
    ساخته نشدن خیر، بلکه همین الان نسخه ۶ در حال ساخته اما فقط دارند روش وقت میزارن تا خیلی بهتر از نسخه ۵ باشه.
    جی تی ای ۵ هنوز که هنوزه بازی فوق العاده ای محسوب میشه و میشه ساعت ها بازی کرد و خسته نشد! حالا اینها واسه قسمت آفلاین بازی هست، قسمت آنلاین بازی به کل دنیای دیگه ای هست!
    به شخصه انتظار ندارم نسخه ۶ بازی به این زودی ها منتشر بشه، بلکه انتظار دارم وقتی نسل بعدی کنسول ها معرفی شدند، جی تی ای ۶ به عنوان نسخه پایه و اولیه اونها بیاد و بترکونه!

    1. Sj

      جی تی ۶ در حال ساخته ؟ جی تی ای ۷ هم ساختن کجای کاری

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه