کدهای لورفته‌ی iOS از حذف خروجی هدفون در آیفون جدید خبر می‌دهد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در تصویری که از متن کدنویسی گوشی‌های جدید آیفون درز کرده، چیزهایی نوشته شده که اطلاع می‌دهد خروجی جک ۳٫۵ میلیمتری از بدنه‌ی مدل بعدی آیفون برداشته خواهد شد.

یکی از شایعه‌هایی که درباره‌ی گوشی جدید اپل منتشر شده و مدتی هست که سر و صدای زیادی به راه انداخته، قضیه‌ی غیب شدن جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون از بدنه‌ی iPhone 7 است. تا پیش از این روز هیچ مدرک موثقی نداشتیم که این حرف را تایید یا رد کند.

اما تصویری از کدهای جدیدترین نسخه‌ی iOS تحت عنوان ۹.۳ iOS منتشر شده که انگار بالاخره درصدی از این ابهام‌ها را رفع می‌کند. جایی در بین این کدها نوشته شده: “Headphones.have.%sinput.NO“. اما این به چه معناست؟ به نظر می‌رسد که این قسمت مربوط به اتصال اسپیکرها به دستگاه باشد و گویا می‌خواهد شایعه را تایید کند که «جک ۳٫۵ میلیمتری وری آیفون بعدی حذف خواهد شد».

ios-93-beta

البته هنوز این قضیه رسما از منبع معتبری اعلام نشده و شاید این کد واقعا به معنی حذف جک نباشد.

اما علاوه بر جک اسپیکر، یک شایعه‌ی مهم دیگر هم درباره‌ی ویژگی‌های جدید در نسخه‌ی iOS 9.3 منتشر شده که می‌گوید احتمالا آیفون‌های آینده از تکنولوژی Li-Fi بهره‌مند خواهند بود. این تکنولوژی برای انتقال فایل‌هاست و عملکردش ۱۰۰ درصد سریع‌تر از Wi-Fi است.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar ناشناس اندروید بازه اپل دار

    سلام. من ۶ سال با اندروید کار کردم از اندروید ۲.۲ تا ۵ ! سامسونگ داشتم، لنوو تبلت داشتم، ال جی داشتم، اچ تی سی هم داشتم همشون هم به قولی پرچمدار و خوب . اما شیش ماهه که ایفون خریدم! علت تعویض اون گوشیها هم این بوود هنگ می کردن! مشکل داشتن! و … اما آیفون هیچ مشکلی ندارد! هیچ چیزیش نیس! سرعتش واقعا بالاست . خوبه دیگه. توهم نیست واقعا.. فقط گرونیش باعث میشه نخرند خیلی ها.. همه این برندها بازاریابی و بازارگرمی می کنن از اون سامسونگش تا اپل و ال جی و … ولی یه فرقی بین اپل که فقط تو کار تجهیزات الکترونیکیه با سامسونگ و ال جی ای که هم ماشین لباسشویی میزنه ، هم جاروبرقی هم گوشی باید باشه ، نباید باشه ؟ :)) اینقدر شرکت قوی ای نیس که بگیم تو همه موارد خفنه! پرینترهای سامسونگ هم مزخرفه من داشتم ! لوازم خانگی اش هم تعریفی نیست زیاد ولی خب خیلی رو بورسه 🙂 تب لی غات
    !

    1. Avatar علی جوادی

      امن به جرات میتونم قسم بخورم حتی یکی از حرفات واقعیت نداره…برترین لوازم خانگی از آن سامسونگ و ال جی هست و بس…
      من خودم زمانی که هر سیم کارت همراه اول ۲ میلیون تومن بود;گوشی داشتم و اون زمان گوشی در دست شرکتهایی مثل آلکاتل و سامسونگ و موتورولا و ال جی بود;بقیه برندها وجود نداشتند;تا الانم از محصولات سامسونگ استفاده میکنم و الانم گوشیم S5هست و بینهایت ازش راضیم…کیفیت و امکاناتش بی نهایته;تا الانم از گوشیهای سامسونگ کندی و هنگ و کم شدن سرعت ندیدم;اگه بحث تبلیغات باشه شما یک سرچی در اینترنت بکن و ببین تبلیغات اپل سر آدم رو میترکونه;تو ایران تبلیغ نداره و اونم واسه احترام خاصیه که به ایرانی های سینه چاک اپل دارن داره…در مجموع سامسونگ برترین گوشی ساز دنیا در سال ۲۰۱۵ شد و اپل هیچ مقامی نیاورد;سال ۲۰۱۶ هم سال سامسونگه و بس…
      با سرچ MWC2015 اطلاعاتت کامل میشه دوست عزیز
      با احترام به خانم احسانی و تشکر ویژه;منتظر ثبت نظر میمونم

    2. Avatar کامی

      آقا دوران حرفهای بی سند و مدرک اپل گذشته. الان به راحتی هر کسی به اطلاعات میتونه دسترسی داشته باشه مگر خودش نخواد و در توهم بخواد بمونه.
      ۱-ابتدا باید گفته بشه که اندروید ۲.۲ از اوایل ۲۰۱۱ به گوشی ها به شکل عمومی راه پیدا کرده و فرض کنیم شما اولین گوشی اندروید ۲.۲ را تهیه کرده باشی و تا ۶ ماه پیش که هم از اندروید استفاده میکردی که میشه اواسط ۲۰۱۵ . این فاصله میشه حدودا ۴ سال و نیم که تفاوت داره با ۶ سالی که شما فرمودید از اندروید ۲.۲ تا اندروید ۵ استفاده کردید و از اون گوشی های پرچم دار راضی نبودید.در ضمن اکثر فلگ شیپ ها یا همون پرچم دار ها تا ۶ ماه پیش به اندروید ۵.۱ کاملا مجهز شده بودند و نمیدونم چه جور پرچم داری شما داشتی که که اندرویدش ۵ مانده بوده.مشخصه این اولین توهم میتونه یاشه.
      ۲- نکته بعدی این هست که از اندروید ۴.۱ به بعد اصلا چیزی به نام کندی یا سرعت پایین به شکلی که آزار دهنده باشه وجود نداره بخصوص اگر از اندروید خام استفاده بشه و روی یک فلگ شیپ مستقر باشه و نه البته یک گوشی ارزان قیمت و سطح پایین (چون ما داریم با اپلی که یک گوشی گرانقیمت محسوب میشه مقایسه میکنیم) و البتهصد البته در اندروید ۵ به بعد (و یا شاید ۴.۴ به بعد) شما اصلا هیچ کندی را که حس نمیکنید بلکه از نرمی و روانی فوق العاده آن هم لذت میبرید. نمونه این گوشی ها سونی اکسپریا z3 که فوق العاده سریع و روانه. و اما مساله هنگی به شکلی که اپلی ها ادعا میکنند نه تنها در اندروید کاملا منتفی است بلکه حتی عملکرد بهتری از ios و گوشی های اپل از خود بجای گذاشته است. اگر بخوام مستند و دقیق حرف بزنیم و نه از رو هوا و بی دلیل و مدرک… جالب بدانید مرکزی وجود داره که روزانه میزان کرش کردن هر دو سیستم عامل را اندازه گیری میکنه. این مرکز بر اساس یک میلیارد کاربر سیستم های عامل اندروید و ios و همینطور ۲۰۰۰۰ اپلیکیشن پر کاربرد اطلاعات خودش را جمع آوری و تحلیل میکنه. بر اساس آخرین اطلاعات جمع آوری شده و تحلیل شده میزان کرش متوسط (یا همون اصطلاح عامیانه هنگی) در اندروید ۵.۱ برابر با ۲.۱۴ درصد موارد (حتی ۲ درصد هم گزارش روزانه داشته) و نرخ متوسط کرش ios در آخرین نسخه ۹ برابر با ۲.۴۲ درصد موارد (که این بهترین میزان در بهترین روز آمار گیریست که تاکنون ios تونسته بدست بیاره) بوده است. به این ترتیب نرخ کرش یا همون چیزی که شما بهش میگید هنگی در اپل و ios با اجازه شما بالاتر از اندروید هست.حالا به من بگید اندروید بیشتر کرش یا هنگ میکنه یا اپل و سیستم عامل ios روی گوشی ها و تبلت هاش. تازه الان وضع ios بهتر شده که به این نرخ تونسته برسه. این هم آدرس سایت :https://data.crittercism.com تا برید و بررسی کنید . مثلا همین امروز و لحظه ای که من دارم این متن را تایپ میکنم نرخ کرش note 4 برابر بود با ۱.۸۵ درصد و iPhone 6S برابر با ۲.۱۰ درصد. حتی چیزی که من اینجا میتونم ببینم این هست که در تمام نسخه های اندروید وضعیت بهتری نسبت به ios از نظر نرخ کرش داشته.
      لطفا برای اپل سعی کنید بهتر از اینها بازاریابی کنید چون کسانیکه فلگ شیپ اندروید دارند راحت میفهمند صحبت ها صحت و پایه نداره. البته این حرفها را شاید برای دل خوش کردن قشر اپل عنوان شده باشه…که بلاخره اونها هم یک روز بیدار میشن….
      باتشکر

  2. Avatar محمدb

    اگه اینجوریه پس چرا سال ب سال رکورد فروش داره
    من میگم چرا چون خودت کاربر اندروید بودم بعد ۶ماه کندی سرعت اندروید و همیشه میترسی ک اپدیت میاد یا ن براش بعدشم هرگوشی ک بخری مطمن باش بعد بالای پونصد تومن افت قیمت داره فقط سامسونگ کم تر داره ک بمیرم هم نمیرم سراغ سامسونگ برندی ک ماهی مدل رو رونمایی کنه اون برند نیست فقط دنبال پولشه و بس بعد گند بازار گوشیارو هم دراورده

    1. Avatar حبابی

      عامل رشد اپل در دو سال گذشته بازار چین به اصطلاح ندید بدیدبوده که بدتر از ایران خودمون تازه به تجمل (البته با دستگاه عریض طویل اپل برای تبلیغ کالاهاش در چین برای ایجاد چنین تصوری) علاقه نشون میدند که اون هم اخیرا دچار افت شدید شده و کاهش را تجربه میکنه…. و گرنه در تمام دنیا رشد اپل متوقف شده و حتی در مناطقی معکوس شده و الان یک چند ماهی روند معکوس شدت گرفته طوریکه در آخرین گزارش ها تولید آیفون سی الی چهل درصد کاهش نشون میده که متناظر همین مقدار کاهش فروش داشته. پس گوش بزنگ آمار جدید باشید و در باد گذشته نخوابید.

  3. Avatar سعید

    گوشی بدون جک هدفون ، مفت نمی ارزد…

    1. Avatar کامران

      کجای کاری با جک هدفون هم, اپل مفتش گرونه…. چون میبرتت چنان تو هپروت و توهم که متوجه نمیشی و بعدش که وابسته شدی مدام تیغت میزنه تا وقتی موجودیت داره و هست…مثل افیون(نام واقعی ایفون محصول اصلی اپل)…اینجوری هر روز فربه تر میشه و مصرف کننده محتاج تر….طوری القا میکنه بهترینه که هرگز فکر هیچ برند دیگه ای به سرت نزنه تا اینجوری هر چی بخواد بتون بهت تحمیل کنه. همیشه با آب تاب از محصولاتش میگه که هرگز فکر نکنی دنیای بهتری ممکنه فراتر از این سیستمش وجود داشته باشه. این است توهمی سازمان یافته … مخترع همه چیز و هیچ چیز…..

  4. Avatar دیب

    این اپل, ماشین تبلیغاتش دوباره راه انداخته که چی؟؟؟؟؟
    دوباره اپل شروع به افت فروش کرده ترس ورشون داشته ملت بفهمن و بیدار بشن و وضع بدتر بشه….
    حالا خوب که چی ؟؟؟؟
    میخواید مثل سنسور اثر انگشت که عنوان اولین مبدعش در گوشی موبایل که موتورلا بود( در Atrix 4G و سه سال قبل از اپل) را مصادره کردید و الکی اسم خودوتون را روش زدید, حالا خودوتون را با یک تکنولوژی کامل نشده دیگه گره بزنید و بگید ما اول بودیم و به لیست جعلیتون اضافه کنید؟؟؟؟؟؟
    خیلی اپل عوام فریبی…..

    1. Avatar امیرحسین

      آقا یطوری میگی ملت بیدار بشن انگار دارن به ملت گوشی میندازن
      من آیفون ۵s دارم و دوستم هم دوره من یه lg g3 خرید الان گوشیش به پت پت افتاده و خودکار ریست میشه
      بعد گوشی من داره عین روز اولی که خریدم کار میکنه اگه اپل دارا خوابن بقیه کسایی که از کمپانی دیگه خرید میکنن به خواب ابدی فرو رفتن

      1. Avatar اپل لپ لپ

        کی میگه ماست من ترشه؟؟؟؟؟ مثلا منی که که اپل دارم و معرف یک اپلی هستم و افتخارم داشتن گوشی ایفونه؟ چشم و گوشم و عقلم تیم کوک (مدیرعامل اپل تمپو لکنته) است؟ والا……… یه آیفون ۵s داشتم ۶ ماه نشده سنسور مجاورتش خراب شد و اسپبکرش هم صداش خیلی کم شده بود . کلا دادم تعمیر و بعد ردش کردم رفت و دیگه بیخیال اپل شدم خدا را شکر. از بس گفتن ایفون ایفون این حماقت را کردم و رفتم سراغ اپل… ولی دیکه عمرا…….

  5. Avatar مپل

    این صد برابر که گفته میشه در آزمایشگاه بدست آمده با شرای ایده آل و تجهیزات فوق العاده گران قیمت و جنبه نمایش داشته و نه در عمل البته. اگر صحت داشته باشه که کمی بعیده, در عمل سرعتش حتی از” WiFi ad” که کوالکوم رسما معرفی کرده و SD 820 به بازار میاد هم کمتر خواهد بود(سرعت انتقال wifi ad حدود ۲ گیگا ببیت بر ثانیه و Hi Fi حدود ۱ گیگا بیت بر ثانیه را داره). در ضمن هیچ اکسس پوینتی برای Hi Fi وجود نداره و ابیته هیچ استاندارد هم براش تعریف نشده بطور کامل و اگر هم احیانا طی یکی دو سال دیگه بطور خوشبینانه به بازار بیاد, برد اون هم محدوده و قدرت عبور از دیوار را نداره یعنی از یک اتاق به اتاق دیگه اگر جابجا شویم, ارتباط قطع میشود چون از امواج مشابه اینفرا رد که کنترل هایی مثلا تلویزیون دارند, استفاده میکنه. در کل جنبه تزیینی خواهد داشت؛ البته به شرط واقعیت.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه