گوشی اکسپریا Z5 حسگر اثر انگشت خواهد داشت

۹ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در چند هفته‌ی گذشته شایعات مختلفی در مورد گوشی‌ سونی اکسپریا Z5 منتشر شده است. همین چند ساعت پیش از طریق شایعات متوجه شدیم که این گوشی به جای دو مدل در سه مدل Z5، مدل Z5 کامپکت و Z5 پریمیوم (یا شاید Z5 پلاس) عرضه خواهد شد.

مدتی است که شایعات مختلفی درباره‌ی گوشی سونی اکسپریا Z5 به گوش می‌رسد که براساس یکی از آنها این گوشی به حسگر اثر انگشت مجهز خواهد بود.

 دو روز پیش هم وب‌سایت اکسپریا بلاگ تصاویری از این گوشی ارایه داده بود که سونی به‌طور “سهوی” در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود. در این تصاویر متوجه شدیم که Z5 دوربین ۲۳ مگاپیکسلی خواهد داشت و در سه رنگ سفید، طلایی و رنگی شبیه به فیروزه‌ای تیره عرضه خواهد شد.

s1 s2

گوشی‌های سونی در کشور آمریکا آن‌طور که باید با استقبال مشتریان مواجه نشده‌اند. مشخص نیست که این موضوع در مورد گوشی Z5 هم صدق خواهد کرد یا خیر؛ اما این شایعات مختلف کمک می‌کند که تصویر خوبی از ویژگی‌های اکسپریا Z5 به دست بیاوریم. همچنین شواهدی در توییتر پیدا شده که از وجود یک اسکنر اثر انگشت در کلید خاموش روشن خبر می‌دهند. گرچه این موضوع فقط در حد شایعه است و اهمیت چندانی ندارد، اما اگر واقعا چنین باشد، اکسپریا Z5 اولین گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت سونی خواهد بود.

همچنین به لطف صفحه‌ای غیر رسمی در فیس‌بوک، تفاوت میان سه مدل هم مشخص شده است. اکسپریا Z5 صفحه‌نمایش ۴.۶ اینچی با وضوح ۷۲۰p و Z5 عادی یک صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p خواهد داشت. مدل پریمیوم Z5 هم احتمالا به یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی مجهز خواهد بود، اما ویژگی هیجان‌انگیزتر آن، نمایشگر Ultra-HD 4k است.

در هر صورت تمام این اطلاعات جنبه‌ی حدس و گمان دارند و برای جزییات و مشخصات دقیق باید منتظر کنفرانس مطبوعاتی سونی در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات الکترونیکی IFA 2015 باشیم که در جریان آن گوشی Z5 معرفی خواهد شد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه