چرا سامسونگ در گلکسی S8 از حسگر انگشت پشت گوشی استفاده کرده

۲۴ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر شما هم مانند ما از اینکه سامسونگ حسگر انگشت (finger scanner) را در پشت گوشی S8 و سمت راست دوربین قرار داده متعجب شده‌اید، گزارش جدیدی از کره منتشر شده که این مسئله را روشن کرده است. این گزارش افشا کرد سامسونگ زمان کافی برای پیاده‌سازی تکنولوژی لازم برای قرار دادن حسگر انگشت زیر شیشه را ندارد. این تکنولوژی نوظهور محسوب می‌شود و هنوز هیچ تولیدکننده‌ای به‌صورت کامل نتوانسته آن را پیاده کند. علاوه بر این گلکسی S8 احتمالا با یک نمایشگر منحنی منحصربه‌فرد با رزولوشن خوب با نسبت ابعاد ۱ به ۲ به بازار خواهد آمد؛ همانند آنچه در G6 LG دیدیم. بنابراین سامسونگ اولویت را برای ویژگی‌های دیگر صفحه نمایش گذاشته است.

سامسونگ زمان کافی برای پیاده‌سازی تکنولوژی لازم برای قرار دادن حسگر انگشت زیر شیشه را ندارد. این تکنولوژی نوظهور محسوب می‌شود و هنوز هیچ تولیدکننده‌ای به‌صورت کامل نتوانسته آن را پیاده کند.

بر اساس گفته‌های منابع اطلاعاتی در شرکت سامسونگ «این شرکت تلاشش را برای قرار دادن این تکنولوژی نوپا در گوشی‌های جدیدش انجام داده، ولی نتیجه‌ی آن ناامیدکننده بوده است. با توجه به این‌که زمان عرضه‌ی گوشی‌های گلکسی S8 نزدیک است، سامسونگ در آخرین لحظات تصمیم گرفت محل قرارگیری حسگر انگشت را از دکمه‌ی خانه به پشت گوشی تغییر دهد.»

این تکنولوژی جدید در واقع به تولیدکننده‌ها اجازه می‌دهد حسگر انگشت را زیر شیشه قرار دهند. در قدم اول این حسگر می‌تواند در جای مشخص‌شده‌ای زیر شیشه‌ی نمایشگر قرار بگیرد. این مرحله همچنان در مرحله‌ی تست قرار دارد. در نهایت با این تکنولوژی تولیدکنندگان می‌توانند حسگر انگشت را در هر قسمت از گوشی قرار دهند.

سامسونگ زمان کافی برای استفاده از این تکنولوژی را ندارد. اما گفته می‌شود اپل، زمان بیشتری قبل از رونمایی از OLED iPhone 8 دارد. ما کنجکاویم آیا این گوشی آیفون از حسگر انگشت داخل شیشه (in-display sensing tech) استفاده خواهد کرد یا نه؟

منبع: PhoneArena
telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    فکر کن مشول پخت و پز باشی و قرار باشه برای قفل باز کردن گوشی رودستت بگیری

  2. Avatar افشین

    اثر انگشت پشت گوشی خیلی مزخرفه ! یه مدل شیائومی دیدم اثر انگشتش روی دکمه جلوی گوشی بود مثل آیفون، خیلی هم راحت تر میشه قفل گوشی باز کرد، در حالی که اگر پشت گوشی باشه باید گوشی کاملا تو کف دست جا داد تا انگشت اشاره به قسمت بالایی گوشی برسه و دوباره باید برای راحت کار کردن دستتو بیاری پایین و برای آدم هایی مثل من که عادت دارند با یک دست با گوشی کار کنند اصلا مزیت به حساب نمیاد علی الخصوص اگه گوشی بزگ هم باشه که دیگه بد تر! در حالی که اگر حسگر جلوی گوشی باشه چه اونایی که با یک دست با گوشی کار می کنند و چه اونایی که با دو دست با گوشی کار می کنند راحت تر می تونند قفل گوشی باز کنند .
    اصلا نمیشه به این سامسونگ اعتماد کرد ! یا گوشیش آتیش میگیره یا فساد مالی به بار میاره یا به هر حال یه گندی میزنه !

  3. Avatar Yasin

    خب زمان نداشته ک نداشته ، بقیه ی شرکت ها هم ک استفاده نکردن زمان نداشتن و این دلیل چیزی نمیشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه