حضور دو شرکت بازی‌سازی ایرانی در نمایشگاه گیم‌کانکشن فرانسه

۶ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دو شرکت و استودیوی بازی‌سازی ایرانی «فن‌افزار شریف» و «راسپینا» با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه گیم‌کانکشن (GameConnection) فرانسه، شرکت کردند.

نمایشگاه گیم‌کانکشن فرانسه از امروز شروع به کار کرده و تا روز هشتم آبان ماه، دایر خواهد بود. هدف از برگزاری این نمایشگاه که شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی بزرگ دنیا در آن حضور دارند، اتصال مهره‌های اصلی صنعت بازی از نظر تجاری به همدیگر است. به موازات برگزاری این نمایشگاه، برنامه‌های مختلف دیگری که مستقیما به صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی مربوط می‌شوند هم اجرا شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به «هفته‌ی بازی پاریس» (Paris Game Week) اشاره کرد. شب گذشته و در جریان آیین ابتدایی هفته‌ی بازی پاریس، شرکت سونی از دست‌آوردهای جدیدش در صنعت بازی، رونمایی کرد.

هدف از برگزاری گیم‌کانکشن که شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی بزرگ دنیا در آن حضور دارند، اتصال مهره‌های اصلی صنعت بازی از نظر تجاری به همدیگر است.

اما در خصوص نماینده‌های ایران که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند: شرکت فن‌افزار شریف، سازنده‌ی بازی «شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور» است که در پنجمین جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران موفق به کسب عنوان برترین بازی سال ایران شد. یکی از جوایز این عنوان حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حضور این شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی بود که حالا محقق شده است.

«حسن کریمی قدوسی»، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم رونمایی از بازی «ارتش‌های فرازمینی» که توسط شرکت راسپینا تولید شد، قول حمایت از سازندگان این بازی برای حضور در نمایشگاه گیم‌کانکشن را داده بود که حالا این وعده هم عملی شده است.

منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه