حفره‌ی امنیتی کروم گوشی‌های اندرویدی را هدف گرفته است

۲۳ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

باگ جدیدی در نسخه‌ی اندروید مرورگر کروم پیدا شده است که می‌تواند به هکرها این اجازه را بدهد تا بدون آگاهی کاربر، روی دستگاه آن‌ها اپ نصب کنند.

قرار است که این باگ در یک بروزرسان امنیتی برطرف شود.

این باگ در موتور JavaScript v8 مرورگر کروم پیدا شده است؛ یعنی امکان اینکه کاربران با رفتن به یک وب‌سایت، کدهای مخرب را به دستگاه‌شان وارد کنند وجود دارد. موضوع مهم‌تر این است که باگ جدید، در گوشی نکسوس ۶ (مدل Project Fi گوگل) پیدا شده است که گوشی چندان قدیمی هم نیست.

البته خوشبختانه گوگل در حال حاضر از این باگ خبر دارد و باگ به دست هکرها نیفتاده است. «گوانگ گونگ»، هکر چینی این باگ را در کنفرانس PacSec توکیو نشان داد. کنفرانس PacSec با حضور متخصصین امنیتی برگزار می‌شود و آن‌ها موضوعاتی که کشف کرده‌اند را در این رویداد به یکدیگر نشان می‌دهند.

گوگل از «گونگ» برای پیدا کردن باگ تشکر کرده و قرار است که این باگ در یک بروزرسان امنیتی برطرف شود. البته با توجه به اینکه گوشی‌های اندرویدی، سازندگان متفاوتی دارند، عرضه‌ی بروزرسان روی آن‌ها به سادگی بروزرسان‌های اپل نیست. یعنی اگر گوشی اندرویدی به غیر از نکسوس دارید، باید سراغ بروزرسان‌های امنیتی را از شرکت سازنده‌ی دستگاه‌تان بگیرید، نه گوگل.

منبع: Tech Radar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه