خبرهایی از گلکسی نوت ۵

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

همزمان با نزدیک‌شدن به ماه سپتامبر، تب و تاب اخبار مربوط به گلکسی نوت بعدی سامسونگ نیز شدت گرفته است.

همزمان با نزدیک‌شدن به ماه سپتامبر، تب و تاب اخبار مربوط به گلکسی نوت بعدی سامسونگ نیز شدت گرفته است.

در جدیدترین مورد، وبسایت معتبر SamMobile گزارش داده که گلکسی نوت ۵ به یک رم ۴ گیگابایتی مجهز خواهد شد. به این ترتیب فبلت بعدی سامسونگ، اولین گوشی این شرکت خواهد بود که به یک رم چهارگیگابایتی مجهز می‌شود. سامسونگ مدتی قبل از آغاز تولید انبوه نسل جدید رم‌های ۴ گیگابایتی خود خبر داده بود. سیستم عامل اندروید با رم‌های بالاتر از دو گیگابایت عملکرد بسیار بهتری دارد و تعبیه یک رم چهارگیگابایتی در یکی از کاربردی‌ترین اسمارت‌‎فون‌های بازار، نوید اجرای بسیار روان‌تر برنامه‌ها و در نتیجه نمایشی واقعی از مفهوم مولتی‌تسکینگ را می‌دهد.

در گذشته نیز پیشبینی می‌شد که سامسونگ از چنین رمی در گلکسی نوت بعدی خود استفاده خواهد کرد، اما این اولین بار است که منبعی مطمئن چنین خبری را منتشر می‌کند. سام‌موبایل در ادامه گزارش خود افزوده که نوت ۵ از شارژ وایرلس بهره خواهد برد. همچنین پشت این گوشی نیز یک پنل شیشه ای قرار خواهد گرفت که طبعا جایگزینی باتری و یا تعبیه درگاه MicroSD را غیرممکن می‌کند. از سوی دیگر خبر می‌رسد که گلکسی نوت ۵ در زمان معرفی یک همراه نیز خواهد داشت. به گزارش وبسایت Korea Herald، سامسونگ قصد دارد مدل بزرگ‌تر گلکسی S6 اج را که با نام «گلکسی S6 اج پلاس» شناخته شده، در کنار گلکسی نوت ۵ رونمایی کند.

galaxynote5

این مدل دارای صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تر و همچنین یک پردازنده ساخت کوالکام خواهد بود. زمان ورود گلکسی نوت ۵ به بازار نیز از بحث‌های گرم چند روز اخیر اینترنت و تحلیلگران بازار بوده است. وبسایت رویترز چند روز پیش خبر داد که سامسونگ قصد دارد گلکسی نوت ۵ را یک ماه زودتر (یعنی در ماه آگوست به جای سپتامبر) روانه بازار کند. این تصمیم با واکنش متفاوت تحلیلگران مواجه شده است. عده ای معتقدند که جلوانداختن معرفی و فروش گلکسی نوت ۵ در مجموع به نفع سامسونگ خواهد بود، زیرا این گوشی مستقیما به جنگ آیفون‌های جدید اپل نخواهد رفت و فروش خوبی در انتظار آن خواهد بود. از سوی دیگر عده ای نیز بر این باورند که ورود به بازار گلکسی نوت ۵ و گلکسی S6 اج پلاس در یک زمان، می‌تواند کاهش توجه به هر دو دستگاه را در پی داشته باشد و در نهایت فروش‌شان را بین یکدیگر تقسیم کنند.

منبع: SamMobile

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه