خداحافظی سونی با بتامکس

۱۹ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از بین فرمت‌های صوتی و تصویری شرکت سونی که با شکست مواجه شدند، بتامکس (Betamax) نام شناخته شده‌تری در میان کاربران است. کاست‌های بتامکس با روی کارآمدن VHS شکست خوردند.

سونی پس از سال‌ها به تولید کاست‌های بتامکس خاتمه می‌دهد.

از زمانی که با کاست‌های بتامکس سرو کار داشتیم سال‌ها می‌گذرد. در دوران کودکی یا جوانی حتما یکی از این دستگاه‌ها را در خانه‌ی خودتان داشتید یا در منزل اقوام مشاهده کرده بودید. کاست‌های کوچکی که فیلم‌های مختلفی روی آن‌ها ضبط می‌شدند و دست به دست در بین خانواده‌ها می‌گشتند.
شاید فکر کنید که دیگر کسی از این کاست‌ها استفاده نمی‌کند؛ اما بد نیست بدانید کاست‌های بتامکس هنوز در برخی کشورها مانند ژاپن خرید و فروش می‌شوند. همین موضوع باعث شده که شرکت سونی اعلام کند که از سال آینده فروش این محصولات را متوقف می‌کند.
سونی اعلام کرد که با توقف تولید کاست‌های بتامکس، کاست‌های MicroMV هم تولید نخواهند شد. البته باید بگوییم که از سال ۲۰۰۲ به بعد دستگاهی برای پخش کاست‌های بتامکس و MicroMV تولید نشده است. نوارهای بتامکس هم اکنون در فروشگاه ژاپنی سایت آمازون به فروش می‌رسند و کاربران زیادی آن‌ها را خریداری می‌کنند.

بتامکس

آخرین دستگاه‌هایی که برای پخش بتامکس ساخته شده بودند EL-500B، ۲L-500MHGB، ۲L-750MHGB و L-25CLP نام داشتند. همچنین آخرین مدل از دستگاه‌های MicroMV هم MGR60 و MGRCLD بودند.

اگر شما هم هنوز از دستگاه‌های بتامکس استفاده می‌کنید و به کاست‌های آن نیاز دارید، تنها تا چند ماه دیگر می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. البته بد نیست که دوباره به سراغ آن‌ها بروید و خاطرات گذشته را زنده کنید. هرچه باشد این دستگاه روزگاری نقش مهمی در سرگرم کردن خانواده‌ها داشته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه