خداحافظی کوبی برایانت اینترنت را به لرزه انداخت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همین حالا شبکه‌ی اجتماعی موردعلاقه‌تان را باز کنید؛ به احتمال زیاد اولین خبرهایی که به چشم‌تان می‌خورد، خبر خداحافظی «کوبی برایانت» (Kobe Bryant) با دنیای بسکتبال است. این بازیکن ۳۷ ساله‌ی تیم «لیکرز» (Lakers)، در آخرین بازی‌اش گل کاشت و قدرتمندانه با دنیای بسکتبال خداحافظی کرد.

مجیک جانسون برایانت را بهترین بازیکن تاریخ لیکرز خواند.

این که کوبی قرار بود امروز با بسکتبال خداحافظی کند، بر کسی پنهان نبود. همه این موضوع را می‌دانستند. تمام ورزشگاه را پوسترها، بادکنک‌ها و هدیه‌های مختلف پر کرده بودند. ورزشگاه «استیپلز سنتر» (Staples Center)، ورزشگاه خانگی تیم «لس آنجلس لیکرز»، به بهترین نحو تزیین شده بود.

Kobe-Bryant---1

تیم لیکرز امسال اصلا فصل خوبی را سپری نکرده است. این تیم در حال حاضر به ندرت در بازی‌های‌اش برنده می‌شود. با تمام این اوصاف، کوبی برایانت ۲۰ سال تمام روزهای اوج لیکرز را در بازی‌های‌اش به تصویر می‌کشید. تیم لیکرز ساعتی پیش توانست Utah Jazz را با امتیاز ۱۰۱ به ۹۶ شکست دهد.

برایانت می‌گوید که بازی آخرش، به خوبی بازی‌های قدیم‌اش بوده است: “بچه‌های‌ام بازی را می‌دیدند و شوکه شده بودند”. کوبی می‌گوید که به بچه‌های‌اش گفته که قبلا هم همینطور بازی می‌کرده، اما آن‌ها این موضوع را باور نمی‌کنند. کوبی هم می‌گوید که به آن‌ها گفته تا بروند و بازی‌های قدیمی‌اش را در یوتیوب ببینند.

ستاره‌ی تیم لیکرز در بازی چند ساعت پیش‌اش دوباره تاریخ را تکرار کرد. برایانت که سومین بازیکن امتیازآور تاریخ N.B.A. است، پس از ۷ سال توانست در یک بازی ۶۰ امتیاز به دست آورد. کوبی ۱۳۴۶ بازی در NBA انجام داده و از بین آن‌ها، توانسته در شش بازی، بیش از ۶۰ امتیاز کسب کند.

نام‌های بزرگی مثل «جک نیکلسون» در ورزشگاه حضور داشتند. حتی «مجیک جانسون»، قهرمان کودکی برایانت، بین جمعیت حضور داشت. مجیک با تماشاگران صحبت کرد و «برایانت» را بهترین بازیکن تاریخ لیکرز خواند.

Kobe-Bryant--2

برایانت بدون شک عامل اصلی برد امروز تیم لیکرز بود. هیچ بازیکنی در سه دهه‌ی قبل نتوانسته بود ۵۰ شوت در یک بازی داشته باشد. حتی در سال ۲۰۰۶ که برایانت در یکی از بازی‌های‌اش ۸۱ امتیاز به دست آورده بود، تنها ۴۶ شوت انجام داده بود.

منبع: New York Times

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    چی بگم. اون فوق العاده بود………………..:-(

  2. Avatar هادی

    واقعا لحظه ی خاصی بود
    یک اسطوره ی بی تکرار
    هنوز اشک توی چشمامه دیگه مثل کوبی نمیاد ( خوش اخلاق ، با انگیزه ، حرفه ای، خنده رو ، تاثیر گزارو …. ) در یک کلام افسانه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه