خیز سونی و اکسپریا به‌سمت صفحه‌نمایش‌های ۴K

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همان‌طور که پیش از این هم گفته شد احتمالا سونی قصد دارد در جریان برگزاری مراسم IFA برلین در تاریخ ۱۱ شهریور (۲ سپتامبر) دو پرچم‌دار جدید از سری محصولات خانواده اکسپریا معرفی کند. احتمالا نام این گوشی‌ها، اکسپریا Z5 و Z5 کامپکت خواهد بود و به عنوان اولین گوشی‌های سونی با تکنولوژی سنسور اثر انگشت شناخته می‌شوند.

به‌نظر می‌رسد سونی در حال کار روی یک گوشی هوشمند پرچم‌دار به‌نام Z5 پلاس است. احتمالا سونی در این گوشی برای نخستین‌بار از صفحه نمایش ۴K استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که به‌نظر می‌رسد این شرکت در حال کار روی یک فبلت پرچم‌دار جدید با نام اکسپریا Z5 پلاس است. براساس اخبار منتشر شده، این شرکت قصد دارد برای نخستین‌بار در این محصول از یک صفحه‌نمایش با رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل بهره بگیرد. به‌تازگی تصویری منتشر شده که در آن نام این گوشی به‌همراه برخی جزییات آن دیده می‌شود. با توجه به اطلاعات این تصویر، توان پردازشی این محصول از طریق یک پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ تامین می‌شود؛ در اکسپریا Z5 و Z5 کامپکت هم از همین پردازنده استفاده شده است. همچنین به‌نظر می‌رسد سونی در این فبلت از یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی یا بزرگ‌تر بهره خواهد گرفت؛ در این صورت احتمالا قرار است شاهد تراکم پیکسلی ۸۰۱ پیکسل در هر اینچ باشیم.

Xperia-Z5-4K-display-UAProf

همان‌طور که می‌دانید پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ قابلیت پشتیبانی از صفحه‌نمایش ۴k را دارد، اما هنوز امکان پیش‌بینی در مورد داغ شدن بیش از حد و پایین آمدن دوام باتری در این محصول وجود ندارد. یکی از ویژگی‌های جالب در مورد شرکت سونی، عدم بهره گرفتن از صفحه‌نمایش با رزولوشن بالاتر از Full HD در محصولات این شرکت است. به‌نظر می‌رسد سونی قصد دارد مستقیما به سمت استفاده از پنل‌های ۴K خیز بردارد. لازم به‌ذکر است که پیش از این سونی تنها در گوشی هوشمند اکسپریا Z4v از یک صفحه‌نمایش با رزولوشن QHD استفاده کرده بود. البته شرکت سازنده، این گوشی را تنها در بازارهای آمریکا عرضه کرده است. استفاده از صفحه‌نمایش‌های ۴K در گوشی‌های هوشمند سال جاری کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما این شرکت زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این فناوری را دارد. به‌ هرحال احتمالا سونی نخستین سازنده‌ی گوشی هوشمند با استفاده از پنل‌های ۴K خواهد بود.

منبع: Xperia blog

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه