دانشمندان باتری‌هایی ساختند که امکان ندارد منفجر شوند

۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تقریبا اغلب وسایل الکترونیکی امروزه با باتری‌های لیتیوم-یون کار می‌کنند؛ باتری‌هایی که واقعا عالی عمل می‌کنند اما گاهی اوقات هم ممکن است منفجر شوند. قبلا بارها شاهد این اتفاق بوده‌ایم و هنوز ماجرای معروف انفجار گوشی‌های گلکسی نوت ۷ را هم فراموش نکرده‌ایم.

با این حال ممکن است در آینده دیگر هیچوقت نگران چنین اتفاقاتی نباشیم چون محققان در نیروی دریایی آمریکا به تکنولوژی کاملا ایمن و همراه با قابلیت شارژ مجدد دست یافته‌اند؛ باتری‌های نیکل-زینک که نه تنها کارکرد مشابهی با باتری‌های لیتیوم-یون دارند بلکه هیچوقت امکان ندارد منفجر شوند.

باتری‌هایی که با زینک کار می‌کنند اصولا قابل شارژ مجدد نیستند چون پس از مدتی درون آن‌ها اتصال کوتاه ایجاد می‌شود. حال به لطف تحقیقات انجام شده توسط آزمایشگاه نیروی دریایی آمریکا این مساله حل شده و این باتری‌ها هم قابلیت شارژ مجدد یافته‌اند. خبر خوب این است که این محققان اعلام کرده‌اند کار تحقیقاتی کاملا به پایان رسیده و این یعنی تکنولوژی مورد بحث می‌تواند به زودی در باتری‌ها استفاده شود. طبق پیش‌بینی‌ها اولین باتری‌هایی که قرار است این تکنولوژی درشان استفاده شود تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه می‌شوند.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar itlover80

    به امید روزی که باتری تولید بشه که وقتی گوشی را میخری برچسبی با این مضمون داشته باشد :
    “این گوشی دارای باتری با طول عمر شارژدهی دو سال است و نیاز به شارژ ندارد و پس از پایان شارژ باتری، گوشی باید بازیافت شود”

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه