درآمدزایی از بیت‌کوین سخت‌تر شد

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اطلاعات تبادل واحد پولی بیت‌کوین، هیچ جا ثبت نمی‌شود و این موضوع، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های بیت‌کوین است. با این حال، برای اینکه بیت‌کوین را از فردی، به فرد دیگری انتقال داد، باید در این میان کامپیوتری به عنوان واسطه عمل کند. افرادی که کامپیوترهایی به عنوان واسطه‌ی انتقال بیت‌کوین دارند، ماینر (Miner) نامیده می‌شوند. این افراد، به ازای مقدار بیت‌کوین که توسط کامپیوترشان انتقال می‌یابد، مبلغی دریافت می‌کنند.

این حرکت، روی شرکت‌هایی که کارشان Mine کردن است، می‌تواند تاثیری منفی بگذارد.

اگر شما هم کامپیوتری در خانه گذاشته‌اید که کارش Mine کردن است، بگذارید خبر بدی بدهیم. مقدار بیت‌کوین که می‌توانستید Mine کنید، از روز نهم جولای، یعنی همین دیروز، نصف شده است. تا دیروز می‌توانستید هر ده دقیقه، ۲۵ بیت‌کوین (چیزی معادل ۱۶ هزار دلار) توسط کامپیوترتان تبادل کنید. این مقدار به ۱۲.۵ بیت‌کوین کاهش یافته است.

نصف کردن مقدار بیت‌کوین‌هایی که Mine می‌شوند، هر چهار سال یک بار و برای جلوگیری از پایین رفتن ارزش این واحد پولی انجام می‌شوند؛ چون تعداد Miner ها روز به روز در حال افزایش است.

این حرکت، روی شرکت‌هایی که کارشان Mine کردن است، می‌تواند تاثیری منفی بگذارد. این شرکت‌ها برای اینکه درآمدشان یکسان باقی بماند، باید حجم کاری‌شان را دو برابر کنند. برای مثال، شرکت KnCMiner که در همین زمینه فعالیت می‌کرد، چند ماه پیش به دلیل کاهش سود، اعلام ورشکستگی کرد.

منبع: Engadget

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه