درآمد بلک‌بری برای اولین بار در دو سال گذشته رشد کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این طور که به نظر می‌رسد، شرکت بلک‌بری هنوز هم زنده و پا بر جا است. این شرکت کانادایی، در جدیدترین آمار و ارقامی که منتشر کرده، خبر از صعود درآمد خود برای اولین بار در دو سال گذشته داده است.

بلک‌بری توانسته است هم‌چنین با گوشی جدیدش یعنی Priv هم به موفقیت‌ برسد.

طبق آمار منتشر شده، بلک‌بری برای سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۵ میلادی، درآمدی ۵۴۸ میلیون دلاری داشته است. این مقدار درآمد، در همین مدت زمان و در سال گذشته، ۳۱ درصد کمتر بودند؛ طوری که ضررهای بلک‌بری از ۱۴۸ میلیون دلار در سال گذشته، به ۸۹ میلیون کاهش یافته است.

بلک‌بری که یکی از موفق‌ترین شرکت‌های ساخت گوشی موبایل بود، نتوانست با ظهور نسل جدید گوشی‌های هوشمند و شرکت‌هایی مثل سامسونگ و اپل رقابت کند. «جان چن»، مدیر عامل این شرکت هم اخیرا تمرکز بلک‌بری را روی فروش نرم‌افزار و ارایه‌ی خدمات مختلف گذاشته است.

از میزان درآمدهای سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۶۲ میلیون دلار آن مربوط به نرم‌افزارها و خدمات‌های این شرکت بوده است. این میزان، حدودا نسبت به سه ماهه‌ی گذشته و درآمد ۷۴ میلیون دلاری این شرکت در همین بخش، دو برابر افزایش داشته است.

ظاهرا بلک‌بری توانسته است هم‌چنین با گوشی جدیدش یعنی Priv هم به موفقیت‌هایی برسد. شرکت بلک‌بری که این گوشی اندرویدی را یک ماهی است عرضه کرده است، امیدوار است تا بتواند توسط Priv قابلیت‌های امنیتی بلک‌بری را به تصویر بکشد.

چن می‌گوید که می‌خواهد تا یک سال آینده، موقعیتی یکسان با شرکت‌های رقیب سازنده‌ی گوشی داشته باشند.

منبع: The Guardian

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه