دوربین آیفون جدید: ۱۲ مگاپیکسل، فیلم‌بردای ۴K و فلش برای سلفی

۱۶ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از زمان عرضه‌ی آیفون ۴s در سال ۲۰۱۱ تاکنون تمام مدل‌های آیفون دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی داشته‌اند. این باعث می‌شود که گوشی‌های اپل در مقایسه با دیگر گوشی‌های رده‌بالای موجود در بازار که دوربین‌های ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسلی دارند، قدیمی به نظر برسند.

براساس اخباری که در وب‌سایت ۹to5Mac منتشر شده، یکی از مهم‌ترین تغییرات آیفون ۶s و ۶s پلاس، سیستم دوربین‌ های متفاوت و ارتقا یافته‌ی آن‌ها خواهد بود.

البته مگاپیکسل بالا به تنهایی به معنی تصاویر باکیفیت نیست و جدیدترین آیفون‌های اپل تصاویر و ویدیو‌های باکیفیتی ثبت و ضبط می‌کنند که با دوربین‌های ۱۶ مگاپیکسلی دیگر گوشی‌ها قابل مقایسه است. تاجایی که به ویدیو مربوط می‌شود، یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در آیفون‌های حال حاضر دیده نمی‌شود، قابلیت فیلم‌برداری ۴K است. اما گویا قرار است از ماه سپتامبر تغییرات و تحولاتی در آیفون رخ دهد. براساس گزارش وب‌سایت ۹to5Mac اپل در این ماه اولین دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی ۴K را در آیفون‌های ۶s و ۶s پلاس معرفی خواهد کرد.

2015-08-27-image-20

البته آیفون ۶s و ۶s پلاس اولین گوشی‌هایی نخواهند بود که قابلیت فیلم‌برداری ۴K ارایه می‌دهند، اما احتمالا اپل قابلیت جدید آیفون‌هایش را به روشی بزرگ‌نمایی خواهد کرد.
همچنین دوربین‌های جلویی آیفون ۶s و ۶s پلاس ارتقا خواهند یافت. میزان مگاپیکسل آنها مشخص نیست، اما گفته می‌شود که اپل این دوربین را به یک فلش مجهز خواهد کرد. البته این فلش از نوع LED نخواهد بود. فلش دوربین جلویی درواقع، خود نمایشگر خواهد بود که می‌تواند چهره‌ی کاربر را برای ثبت تصویر روشن کند.
این اولین باری نیست که شایعه درباره‌ی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و فیلم‌برداری ۴K برای آیفون بعدی منتشر شده، اما ۹to5Mac منبع قابل اطمینانی برای اخبار مربوط به اپل محسوب می‌شود.
اپل آیفون ۶s و آیفون ۶s پلاس را در تاریخ هجدهم شهریور معرفی خواهد کرد.

منبع: ۹to5Mac

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه