شرکت Go Pro دوربین واقعیت مجازی خودش را به افراد مخصوصی می‌فروشد

۲۳ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت GO Pro در کنفرانس Google I/O از دوربین واقعیت مجازی شگفت‌انگیز خودش روی نمایی کرد. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده که این محصول با نام Odyssey راهی بازار می‌شود.

دوربین واقعیت مجازی شرکت گوپرو Odyssey نام دارد و در آن از ۱۶ دوربین Go Pro  Hero 4 Black استفاده شده است.

 

البته این دوربین عجیب که از ۱۶ دوربین مختلف برای ساخت آن استفاده شده با قیمت ۱۵۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد. همچنین تنها افرادی که در زمینه تولید محتوای واقعیت مجازی فعالیت می‌کنند یا تهیه‌کننده فیلم‌های سینما و پروژه‌های مختلف هستند، می‌توانند آن را خریداری کنند. افرادی که قصد دارند این دوربین را خریداری کنند، باید فرم مخصوصی را پر کنند و اگر از شرایط لازم برخوردار بودند، شرکت گوپرو این دوربین را به آن‌ها می‌فروشد.
دوربین واقعیت مجازی Odyssey از ۱۶ دوربین Go Pro Hero 4 مدل بلک تشکیل شده است. همچنین این دوربین‌ها دارای میکروفون هستند و تمام کابل‌های لازم را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
این دوربین اولین محصولی است که به شکل اختصاصی برای پروژه Jump شرکت گوگل ساخته شده است. شرکت گوگل پروژه Jump را برای تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و فیلم‌سازی به راه انداخته است. پروژه Jump یک اکوسیستم با محتوای واقعیت مجازی در اختیار افراد مختلف قرار می‌دهد. گوگل به همین دلیل سفارش ساخت دوربین Odyssey را به شرکت گوپرو داده بود. البته باید گفت که گوگل نرم‌افزارهای مختلفی را برای این دوربین ساخته تا افراد گوناگون بتوانند با آن کار کنند. همچنین ویدیو‌هایی که برای پروژه Jump ساخته می‌شوند در سایت یوتوب قرار می‌گیرند. دوربین Odyssey می‌تواند فیلم‌های ۳۶۰ درجه ضبط کند و به زودی قابلیت نمایش این فیلم‌ها به سایت یوتوب اضافه می‌شود.

goproodyssey-2

شرکت گوپرو با همکاری گوگل وارد دنیای سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه واقعیت مجازی شده است و هر دوی آن‌ها سعی دارند تجربه‌ای شگفت‌انگیز را به وجود بیاورند. در آینده باید ببینیم که چه شرکت‌هایی از این دوربین برای ساخت ویدیو استفاده می‌کنند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه