از پروژه‌ نافرجام اپل تا خالق تلگرام؛ خواندنی‌ترین‌های دیجیتال

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

در این نوشته می‌خواهیم خواندنی‌ترین خبرها و مقاله‌های هفته‌ی اخیر را با هم مرور کنیم. اگر در ۷ روز گذشته فرصت پیگیری اتفاقات دنیای دیجیتال را نداشتید، این مطلب را از دست ندهید؛ ما گلچینی از خبرها و مقاله‌های دیجیتالی را برای‌تان یک‌جا آورده‌ایم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌         ‌

چند نقد و بررسی خواندنی

طی روزهای گذشته چندین نقد و بررسی در دیجی‌کالا مگ منتشر شد. از کیبورد مکانیکی لاجیتک گرفته تا کتاب‌خوان جدید آمازون، از اسپیکر Razer تا سونی اکسپریا XA. این آخری، بیشتر از همه نظر مخاطبان‌مان را جلب کرد.

نقد و بررسی دیجیتال

شایعات زیادی داریم که سونی می‌خواهد در بازار تلفن‌های هوشمند، سری X را جایگزین سری Z کند. بررسی اکسپریا XA را بخوانید تا متوجه شوید سونی تا چه حد در این کار موفق شده. گلچینی از بررسی‌های این هفته‌ی دیجی‌کالا مگ را در ادامه آورده‌ایم.

نقد و بررسی سونی اکسپریا XA؛ گوشی بی‌حاشیه!

نقد و بررسی کیبورد مکانیکی لاجیتک G810 Orion Spectrum

نقد و بررسی کیندل Oasis؛ لوکس‌ترین و گران‌ترین کتاب‌خوان آمازون

نقد و بررسی اسپیکر قابل‌حمل «رِیزر لِویاتان مینی»

نقد و بررسی «ال‌جی استایلوس ۲»

‌‌‌         ‌

زندگی‌نامه‌ی بزرگان تکنولوژی

این هفته دو بیوگرافی جالب و خواندنی در دیجی‌کالا مگ منتشر شد. یکی از آن‌ها مربوط به خالق تلگرام، آقای «پاوِل دورُف» (Pavel Durov) بود. داستان ترک وطن‌اش و همچنین شکل‌گیری پیام‌رسان تلگرام را در مقاله‌ای که لینکش در زیر آمده، بخوانید.

اریک اشمیت

یک بیوگرافی دیگر هم داشتیم که در آن به زندگی شخصی و کاری «اریک اشمیت» (Eric Schmidt) پرداختیم. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، او رییس هیات مدیره‌ی الفابت است.

پاوِل دورُف؛ خالق تلگرام، پیام‌رسان محبوب ایرانی‌ها

اریک اشمیت؛ معنای مدیریت در دره‌ی سیلیکون

‌‌‌       ‌

همه‌ی آن‌چه از آیفون ۷ و گلکسی نوت ۷ می‌دانیم

هنوز تا معرفی نسل بعدی آیفون چند ماهی باقی مانده؛ بااین‌حال، خبرهای زیادی در مورد آن شنیده می‌شود. مثلا این هفته شنیدیم که آیفون ۷ دیگر مدلی ۱۶ گیگابایتی نخواهد داشت. همچنین به احتمال زیاد هم آیفون ۷ و هم آیفون ۷ پلاس مدل ۲۵۶ گیگابایتی خواهند داشت.

آیفون 7

در مورد گلکسی نوت بعدی هم چندین خبر جالب داشتیم. تا این لحظه می‌دانیم که گلکسی نوت ۶ ممکن است با نام گلکسی نوت ۷ معرفی شود! در مورد ابعاد این دستگاه هم خبرهای جدیدی منتشر شده است. از دو لینک زیر، بیشتر در جریان شنیده‌ها در مورد این دو محصول قرار بگیرید.

همه‌ی آن‌چه تا این‌ لحظه از آیفون ۷ ‌می‌دانیم

همه‌ی آن‌چه تا این‌ لحظه از گلکسی نوت ۷ ‌می‌دانیم

‌‌‌‌     ‌

آیا تلگرام فیلتر می‌شود؟

بر اساس آمار، تلگرام، محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان بین ایرانی‌ها است. هفته‌ی پیش، در جلسه‌ی شورای عالی فضای مجازی مقرر شد که به همه‌ی سرویس‌های پیام‌رسان فعال در ایران، یک سال فرصت داده شود که سرورهای حاوی اطلاعات کاربران ایرانی را به داخل کشور منتقل کنند.

تلگرام

آیا این موضوع آینده‌ی فعالیت اپ‌های محبوبی مثل تلگرام را در ایران تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ در مطلب زیر، بیشتر دراین‌باره بخوانید.

آینده‌ی نامعلوم تلگرام در ایران

‌‌‌‌‌    ‌‌‌‌

اپل و پروژه‌ای که به ثمر نرسید

سال‌ها پیش‌ازاین که گوگل و Oculus شروع به رویاپردازی در مورد واقعیت مجازی کنند، اپل یک محصول مرتبط با آن در بازار داشت. اپل نام این محصول را QuickTime Virtual Reality یا به‌طور خلاصه QuickTime VR گذاشته بود.

اپل

این محصول یکی از عجیب‌ترین پروژه‌ها در تاریخ کمپانی اپل محسوب می‌شود: این پروژه در دوران استعفای «استیو جابز» (Steve Jobs) از اپل و مشغولیت او با شرکت NeXT آغاز شد و دهه‌ها از صنعت تکنولوژی جلوتر بود. ولی در سال‌های آخر عمر خود مورد بی‌مهری قرار گرفت و درنهایت از دور خارج شد. از لینک زیر بیشتر بخوانید.

ماجرای عجیب‌ترین پروژه‌ی فراموش‌شده‌ی اپل

‌‌‌‌‌       ‌

پدیده‌‌ای به نام باج‌افزار

در حال حاضر بدافزارهایی که با عنوان «باج‌افزار» (Ransomware) شناخته می‌شوند، بازاری چند میلیون دلاری دارند. با‌ج‌افزارها ممکن است دامن همه، از اشخاص تا شرکت‌ها و سازمان‌ها را بگیرند. به گزارش FBI در سال گذشته‌ی میلادی، بیش از ۲۴ میلیون دلار اخاذی شده و این رقم تنها مربوط به اشخاص یا شرکت‌هایی است که درخواست باج‌خواهی هکرها را گزارش کرده‌اند.

باج افزار

برای آشنایی با روش‌های مقابله با آن، مطلب زیر را از دست ندهید.

باج‌افزار چیست و چطور باید با آن مقابله کرد؟

‌‌‌‌       ‌

آیا گوگل برای اینتل به یک تهدید تبدیل می‌شود؟

بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی دنیا طی روزهای گذشته شوکی به دنیای تکنولوژی وارد کرد و آن چیزی به جز رونمایی از پروژه‌ی جدیدش در حوزه‌ی ساخت تراشه‌ نبود. چیپ‌هایی که آینده‌ی این شرکت را که بخش مهمی از آن پردازش‌های مرتبط با حوزه‌ی هوش مصنوعی هستند، کنترل و پردازش خواهند کرد.

گوگل

آیا این خبری بد برای اینتل یا انویدیا به حساب می‌آید؟ از لینک زیر بیشتر بخوانید.

اعلام خطر برای اینتل؛ گوگل تراشه‌هایش را خودش می‌سازد

‌‌‌‌   ‌

محصولاتی که این هفته معرفی شدند

طی ۷ روز گذشته چند محصول دیجیتالی جدید معرفی شد؛ در ادامه، خبر‌های رونمایی از آن‌ها را برای‌تان آورده‌ایم.

شیائومی

از میان این محصولات می‌شود به یک تلفن هوشمند میان‌رده از سونی، یک فبلت مجهز به قلم از ال‌جی و چند گجت سلامتی از سامسونگ و شیائومی اشاره کرد.

اکسپریا E5 رسما معرفی شد

فبلت ال‌جی Stylus 2 Plus معرفی شد

سامسونگ مچ‌بند ورزشی Gear Fit 2 را معرفی کرد

Gear IconX؛ هدفون بی‌سیم سامسونگ معرفی شد

شیائومی از Mi Band 2 رسما رونمایی کرد

‌‌‌       ‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه