دیدگاه‌ ترامپ در مورد تکنولوژی چیست؟

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
منابع مختلفی خبر از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌دهند. حالا که با این پیروزی قرار است ترامپ تا چهار سال آینده در کاخ سفید باشد بد نیست بدانیم دیدگاه‌های او در مورد تکنولوژی در این جایگاه چیست؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید.
 
مشخص است که او درک درستی از بسیاری از مسایل حوزه تکنولوژی ندارد و علیرغم چرب‌زبانی‌های او، این مساله نهایتا هزینه‌های زیادی برایش ایجاد خواهد کرد. او به‌‌نوعی جنگ سایبری را به امنیت سایبری ترجیح می‌دهد. با این حال او دیدگاه‌های نسبتا متعادلی در حمایت از ویزای H-1B داشته که بارها بر آن‌ها که به نوعی به حمایت از نیروی کار آمریکایی در کنار جذب متخصصان خارجی تاکید دارد، اشاره کرده است.
   ‌
ترامپ اساسا به موضوع گرمایش زمین اعتقادی ندارد. او می‌گوید در حال حاضر مشکلات مهم‌تری از گرمایش زمین و حتی تحقیقات عظیم فضایی ناسا وجود دارد. ترامپ از جاسوسی‌ها و جمع‌آوری داده‌ها به‌وسیله‌ی سازمان امنیت ملی آمریکا حمایت می‌کند.
 اما نظر او در خصوص برخی موضوعات خاص چیست؟
 
بی‌طرفی اینترنت: ترامپ یک بار در توییتر خود اشاره کرده که اوباما با قانونی که تصویب کرده، اهرم قدرت را در این حوزه جابجا کرده است. به عقیده‌ی ترامپ، قانون بی‌طرفی اینترنتی (Net neutrality) نوعی دکترین ناعادلانه محسوب می‌شود که با هدف جهت‌دهی به رسانه‌های جمعی تصویب شده است.
 
تغییرات آب و هوایی: ترامپ اعتقادی به مساله گرمایش زمین ندارد. به گفته‌ی او، انسان‌ها عامل گرمایش زمین نیستند و این یک تغییر آب و هوایی معمول است که شاهد آن هستیم. ترامپ می‌گوید این وضعیتی عادی‌ست و گرمایش و سرمایش زمین روندی دوره‌ای بوده و خواهد بود که به دوره‌ی زمانی و کشوری که در آن هستیم بستگی دارد. به عقیده‌ی او ما مسایلی بسیار مهم‌تر از این داریم که باید به آنها بپردازیم.
 
«ما مشکلاتی بسیار بزرگ‌تر از تغییر روندهایی مثل گرمایش زمین داریم؛ شاید ما باید به فکر تامین مالی پروژه‌هایی باشیم که همه به آب سالم دسترسی داشته باشند، شاید باید تمرکز را بر روی ریشه‌کن کردن بیماری‌هایی مثل مالاریا بگذاریم. شاید باید بر روی افزایش تولید غذا در دنیا متمرکز باشیم. شاید باید بر روی توسعه روندهای تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تمرکز کنیم تا از آنها به عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی استفاده کنیم. و در نهایت ما باید تصمیم بگیریم که بهترین روند برای ایجاد زندگی‌های بهتر، امن‌تر و موفق‌تر برای همه چیست.»
 
انرژی‌های پاک و تجدید‌پذیر: «در حال حاضر گاز طبیعی یکی از مهم‌ترین منابع انرژی برای ماست. اگر این انرژی برای ۵۵ سال آینده بتواند نیازهای ما را تامین کند، ما باید از این زمان برای تحقیق بر روی ساختارهای کاربردی‌تر و تازه‌تر برای تولید انرژی‌های پاک یا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم.»
 
حریم شخصی و جاسوسی دولتی: ترامپ از جاسوسی‌ها و جمع‌آوری داده‌ها توسط NSA (سازمان امنیت ملی آمریکا) حمایت کرده است. در عین حال او پیشنهاد ساختاری قضایی و شفاف داده است که بتواند در قالب آن در صورت نیاز به دسترسی این داده‌ها، آن را از این مرجع درخواست کرد.
 
به گفته‌ی ترامپ دولت آمریکا جاسوس شهروندان خود نیست. و چنین اتفاقی در دوره‌ی او حادث نمی‌شود.
 
ناسا: نظر ترامپ در مورد ناسا این است که این سازمان در سال‌های دور عالی عمل کرده است اما در حال حاضر مشکلات مهم‌تری وجود دارد که باید به آنها پرداخت. به عقیده‌ی ترامپ پول کافی برای تحقیقات عظیم فضایی که توسط ناسا و شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آن انجام می‌شود وجود ندارد.
 
ترامپ معتقد است کاوش فضا مزایای زیادی برای آمریکا داشته است. غرور ملی به واسطه‌ی افزایش دانش و قدرت فضایی از مهمترین آنها بوده. به گفته‌ی او یک برنامه‌ی فضایی قدرتمند می‌تواند بچه‌های آمریکایی را بهتر ترغیب کند و شاید در آینده مشاغل و سرمایه‌های زیادی در این حوزه به وجود آمده و جذب شود. آمریکا باید به دنبال شرکای بین‌المللی باشد و تمام نوع بشر باید از منافع فضا بهره‌مند باشند.
 
امنیت سایبری: «ما در حوزه امنیت سایبری جانب احتیاط را پیش خواهیم برد تا بتوانیم در برابر حملات بین‌المللی یا حساب شده به خوبی واکنش نشان دهیم. پس امنیت سایبری در اولویت‌های آمریکا خواهد بود. این واکنش‌ها گاهی می‌توانند شبیه جنگ باشند. آمریکا باید روی حمله‌هایی که برای مقاصدی همچون دزدی اطلاعات یا تخریب داده‌ها و عملکردها انجام می‌شود، اقدام‌پذیر عمل کند.»
 
آزادی اینترنت: در مناظره‌ای دیگر ترامپ اشاره کرد که با بستن بخش‌هایی از اینترنت -که به امنیت ملی آمریکا صدمه می‌زنند- موافق است.
 
ویزا برای افراد متخصص: ترامپ در یکی از مناظراتش اشاره کرد که ما کماکان بر تمرکز افراد متخصص در این کشور تاکید داریم. برنامه‌ی ویزای H-1B قرار نیست برای افرادی که دارای مهارت‌های خاص هستند محدودیت ایجاد کند. با این حال او اشاره کرده است که آمریکایی‌ها برای جایگاه‌های شغلی همواره -در مقابل دارندگان ویزای H-1B یا مهاجرت- در اولویت خواهند بود.
 
 منابع: Engadget Cnet PCMag
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar mahdispd

    ایول خوب گفته ما مسایل مهم تری مثل غذا داریم

  2. Avatar Space Time

    درود بر ترامپ

  3. Avatar حسام

    دیگه کسی مثل اوباما توی تاریخ امریکا تکرار نمیشه

  4. Avatar محمد

    ایول ! قراره آمریکا هم فیلترینگ داشته باشه 🙂

  5. Avatar farid

    بد هم نگفته، بجز تغییرات آب و هوایی زمین، نظرهاش منطقی به نظر میاد

  6. Avatar gold

    ترامپ تاجر وقطعا معامله گرخوبی برای ماست
    میشه باهاش معامله کرد
    بایدازاین خصوصیتش استفاده کنیم

  7. Avatar مهندس

    کارش درسته

  8. Avatar سام

    درود بر ترامپ قهرمان و فساد شکن میدونستم برنده میشه

    1. Avatar سینا

      جان ما؟؟؟؟نظرت اینه؟؟؟اینا فقط نظراتش در حوزه تکنولوژیه!!!بقیه نظراتش رو بخون تا بفهمی چقد این ادم دیوانست!!!

      1. Avatar سالار

        این فرد اگه دیوانه بود که به این همه موفقیت نمی رسید متاسفانه مردم ما فقط ظاهر بینند اصلا تحقیق نکردند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه