راهنمای افزایش حافظه‌ی آیفون

۴ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

گوشی‌های آیفون شیار مخصوص microSD ندارند. این یعنی وقتی شما یک آیفون با ۱۶ گیگابایت حافظه دارید، باید برای ذخیره‌ی محتوا در آن وسواس زیادی به خرج دهید. البته هرچه‌قدر هم که به این موضوع دقت داشته باشید، به‌هرحال روزی می‌رسد که حافظه‌ی گوشی‌تان پر می‌شود. برای این‌جور مواقع چند ترفند ساده وجود دارد که به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید مقداری از فضای حافظه‌ی گوشی‌ را آزاد کنید.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا این ترفندها را بشناسید.

در سیستم‌عامل iOS 9 پیامک‌های شما به‌صورت پیش‌فرض در حافظه‌ی گوشی ذخیره می‌شوند. به تناسب این‌که چه‌قدر از پیامک استفاده می‌کنید، حجم اشغال‌شده توسط این پیامک‌ها می‌تواند قابل‌توجه باشد.

وقتی آیفون شما ۱۶ گیگابایت حافظه دارد، باید برای ذخیره‌ی محتوا در آن وسواس زیادی به خرج دهید.

برای این‌که جلوی اشغال فضای اضافی با پیامک را بگیرید، به بخش تنظیمات بروید. حالا گزینه‌ی Messages و سپس Keep Messages را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید انتخاب کنید پیامک‌های‌تان به‌صورت ۳۰ روزه، یک‌ساله یا برای همیشه در حافظه‌ی گوشی ذخیره شوند. برای صرفه‌جویی در فضای داخلی گوشی، گزینه‌ی ۳۰ روز را انتخاب کنید تا همه‌ی پیام‌ها به‌جز پیام‌های یک‌ماه اخیر پاک شوند. با این کار به‌راحتی می‌توانید جای کافی برای دانلود چند اپلیکیشن را دوباره به دست آورید.

راه دیگر بهینه‌سازی حافظه این است که به تنظیمات گوشی بروید، گزینه‌ی Safari را انتخاب کرده و بعد Clear History and Website Data را لمس کنید.

Go-to-Safaris-settings-and-clear-history-and-any-website-data

همچنین می‌توانید با بهینه‌سازی camera roll فضای بیشتری را آزاد کنید؛ این کار باعث می‌شود عکس‌ها در دستگاه شما با فرمت کوچک‌تر ذخیره شوند. نسخه‌ی با کیفیت بالاتر عکس‌ها را در iCloud در دسترس خواهید داشت.

Open-up-some-room-by-optimizing-photos-on-the-device-while-the-originals-are-sent-to-the-cloud

و اما آخرین ترفند: اگر دکمه‌ی home و Power را همزمان به مدت ده ثانیه تا زمان ظاهر شدن لوگوی اپل روی صفحه نگه دارید، هم رم و هم حافظه‌‌یCache خالی می‌شوند.

برای این‌که بدانید چه حجمی از حافظه‌ی گوشی‌تان قابل‌استفاده است، باید به بخش تنظیمات بروید. حالا گزینه‌ی General و بعد About را انتخاب کنید. در قسمت پایین صفحه در بخش Available میزان حافظه‌ی در دسترس را مشاهده خواهید کرد.

Check-how-much-storage-you-have-left

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Master

    دوست عزیز
    کاملا بستگی به نحوه ی استفاده داره
    نرم افزار های سنگینی مثل wordیا adobe acrobat یا یک سری نرم افزارهای فارسی حجم های بالایی دارند ول حتی بیشتر از اونها بازی ها اچ دی هست
    اگر کسی اهل بازی نباشه و باز هم بخواد تمام این نرم افزار های سنگین رو نصب کنه مطمینا فضا کم نخواهداورد (اگر هم فقط اهل بازی باشید و نرم افزار هم نصب نکنید باز هم دچار مشکل نمی شوید)
    خود سیستم عامل نهایت سه گیگ فضا اشغال کنه و اگر هم نهایت others هم به سه گیگ برسه و مابقی نرم افزار ها (بدون بازی)۴الی ۵ گیگ برسه شما باز هم سه الی چهار گیگ فضا در اختیاردارید برای موزیک و ویدیو و…. که کاملا کافی به نظر میرسه
    البته باز هم میگم ، این مساله کاملا به خود شما بر میگرده که هدف تون از استفاده چی باشه و این حرف که ۱۶ گیگ حافظه کم هست منظقی نیست.

  2. Avatar فرامرز

    واقعا خنده داره!!!!! الآن توی بازار یک گوشی آشغال چینی و یا حتی گوشی جی ال ایکس خودمون به فکر حافظه جانبی میکرو اس دی هستند اما اپل و آیفون با اونهمه دبدبه و کبکبه از این امر مهم غافلند!!!!!!!!!!!!!

  3. Avatar hamedevil4

    ایفون همیشه مشکل حافظه داره حداقل گوشی زیر ۳۲ ناید بزنه ۱۶ گیگ اخه ؟؟؟
    من موندم چطور کسی این گوشی مدل ۱۶ گیگ میخره ؟؟
    کسی جواب بده ممنون میشم

    1. Avatar سجاد

      منم قبول دارم ۱۶ گیگ کمه اما باید ببینی برا چه کاری و چه سبک مصرفی
      کسی که با گوشی عکاسی و فیلم برداری زیادی نمیکنه
      کسی که همیشه به اینترنت وصله مثل یک کاربر اروپایی و آمریکایی و همچنین ماهی ۱ دلار میده و ظرفیت iCloud رو به ۵۰ گیگ ارتقا میده
      کسی که از گوشی برای زنگ و پیام استفاده میکنه و چند تا برنامه social network و چندتا بازی هم نصب میکنه

      من نمیدونم شما از مقامات مسئول و آگاه هستی یا کارت چیه که فهمیدی آیفون همیشه مشکل حافظه داره و اصلا چجوری میتونی در مورد یه جماعت رو کره زمین که از این گوشی استفاده میکنند قضاوت کنی ! آیفون توی ۳ تا ظرفیت عرضه میشه و فرد باید اینقدر شناخت از کاری که میخواد بکنه داشته باشه تا متناسب نیازش ظرفیت مورد نیاز رو انتخاب کنه

  4. Avatar آرمان

    اگه سامسونگ با ال جی یا htc و … بقیه آندرویدی ها مقایسه بشه منطقی ولی من متوجه نمیشم سامسونگ چه ارتباطی با اپل داره . دوتا سیستم عامل مختلف رو بر چه اساسی با هم مقابسه میکنین ؟؟
    از لحاظ سخت افزار هم که اینکه از هم کمک میگیرن هم طبیعیه یکی جنس و تکنولوژی تولید یه وسیله ای رو داره ولی نمیدونه چی تولید کنه و یا کجا اسنفادش کنه و مشتری میاد ایده شو اعلام میکنه و اونام میسازنش که همین نشون میده ماها که داریم خودمونو واسه دوتا شرکت پاره میکنیم (یقه) فقط وسیله ای هستیم برای گرم کردن بازار رقابتشون و در پس پرده فقط پوله که بینشون صحبت میکنه و اینکه وجودشون و بازارشون به شدت منافع مشترک داره

    البته از این موضوع نمیشه گذشت که تولید کننده همیشه هست و این فروش و طبعا سفارشه که به تولید معنا میبخشه . همیشه مشتری مقدمتره . این قانون بازاره. دوربین رو هم سامسونگ میزنه و هم ال جی و هم سونی و همشون دربدر دنبال کمپانی هایی هستن که جنس و تکنولوژیشونو بفروشن .وفتی حق انتخاب با مشتریه پس مهمتره . در همه زمینه ها استفاده از تکنولوژی بقیه دنیا خوبه جز موبایل ؟ چرا باید این انحصاری باشه ؟؟ این یعنی تعصب بی مورد که اتقافا شعارهایی مثل این که باید همه چیزمون رو خودمون تولید کنیم در ادامه این تعصبه البته در شکل ملموسش میشه کره شمالی و …
    همونطور که بعضی از دوستان نوشته بودند در بازار همه تولیدات مانند صنایع غذایی و خودرو و کشتی سازی و کشاورزی … این یه روند عادیه و غیر از این منجر به شکسته . شما فکر میکنین شرکتی مثل تسلا همه قطعاتشو خودش تولید میکنه ؟ یا همین سامسونگ تمام مواد اولیه تولیداتشو از کره تامین میکنه ؟ اگه یک نمونه از مواد اولیشو مثلا از افریقا وارد کنه اونوقت چه میشه ؟ اینجا سامسونگ میشه مشتری و اون کسی که میدونه از مواد اولیه چطور قطعه تولید کنه و از اپل سفارش میگیره و قطعه بخصوصی رو تولید میکنه این کجاش عجیبه ؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه