راهنمای تماس تلفنی با ایستگاه‌های فضایی !

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هفته گذشته یک علاقه‌مند به «رادیو آماتور» که آدریان لین (Adrian Lane) نام دارد، توانست با استفاده از این دستگاه با ایستگاه بین‌المللی فضایی ارتباط برقرار کند. او ۴۵ ثانیه پس از برقراری تماس متوجه شد که فضانوردی در ایستگاه فضایی تماس او را جواب داده است.

با داشتن یک دستگاه «آماتور رادیو» می‌توانید به ایستگاه بین‌المللی فضایی زنگ بزنید.

 

لین به این موضوع اشاره کرد که او یک تماس تلفنی را با یک فضانورد در ایستگاه بین‌المللی فضایی برقرار کرده است. البته سازمان ناسا (NASA) گفته است که چنین اتفاقاتی همیشه رخ می‌دهند. براساس گفته‌های ناسا دستگاه‌های «رادیو آماتور» که کاربران در زمین از آن‌ها استفاده می‌کنند، دقیقا مانند دستگاه‌هایی هستند که در ایستگاه بین‌المللی فضایی وجود دارند و به همین دلیل می‌توان با ایستگاه فضایی تماس تلفنی برقرار کرد.

ISS-2

دستگاه‌های «رادیو آماتور» از فرکانس‌های FCC استفاده می‌کنند تا بتوانند پیام خود را ارسال کنند و اگر کمی دانش رادیویی و جواز کار کردن با این دستگاه‌ها را داشته باشید، می‌توانید چنین پیام‌هایی با این فرکانس ارسال کنید.
پس از اینکه جواز این‌کار را به‌دست آوردید باید یک «آماتور رادیو» برای خود تهیه کنید. لازم به‌ذکر است که این دستگاه‌ها در ایستگاه‌های رادیوی به‌کار می‌رفته‌اند. در ادامه اگر علاقه‌مند بودید که با یک فضانورد در ایستگاه بین‌المللی فضایی صحبت کنید، باید فرکانس‌های آن را به‌دست بیاورید که با کمی جستجو موفق به پیدا کردن آن‌ها خواهید شد. البته در حالت کلی نمی‌توانید این‌کار را انجام دهید و ارتباط برقرار کردن با ایستگاه فضای شرایط خاصی می‌خواهد. در بهترین حالت اگر ایستگاه بین‌المللی فضایی دقیقا بالای سر شما قرار داشته باشد می‌توانید با یک «آماتور رادیو» با فضانوردان تماس بگیرید. برنامه‌های مختلفی هم به شکل عمومی عرضه شده‌اند که مکان قرار گرفتن ایستگاه بین‌المللی فضایی را به کاربران نشان می‌دهند. در آخر باید به این موضوع اشاره کنیم افرادی که در ایستگاه بین‌المللی فضایی قرار دارند، شاید قصد نداشته باشند که تماس‌های دریافتی ناشناس را پاسخ دهند.

ISS-3

منبع: Gizmodo

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Z

    پس بیا انجامش بدیم 🤝

  2. Avatar راکسل

    اما راه دیگری هم دارد.شناسایی امواج ماهواره ای از طریق هک کردنشان با اینترنت.که این خلاف قانون است و فرد مجرم شناخته شده و امکان دارد به چند سال زندان محکوم شود اما خیلی دلم میخواهد که امکاناتش را داشته باشم و این کار را انجام دهم.

  3. Avatar حسین

    بسی جالب

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه