رشد ۱۵٫۵ درصدی بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی‌ سوم مالی سال ۲۰۱۵

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تنوع و قیمت پایین‌تر گوشی‌های هوشمند، بازار این دستگاه‌های الکترونیکی را بیش از پیش بزرگ کرده است؛ طوری که در سه ماهه‌ی مالی گذشته، ۳۵۳ میلیون گوشی هوشمند در دنیا فروخته شده است.

گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی مالی گذشته، رشدی ۱۵٫۵ درصدی داشته‌اند و سامسونگ با فروش ۸۳ میلیون دستگاه، در صدر جدول فروش قرار دارد.

موسسه‌ی آماری Gartner این ارقام جدید را منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات جدید، فروش سالانه‌ی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی مالی سوم سال ۲۰۱۵ شاهد افزایش ۱۵٫۵ درصدی بوده است.

در جدول پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند، سامسونگ رده‌ی اول را به خود اختصاص داده است. این شرکت با فروش سالانه‌ی ۸۳ میلیون دستگاه، فروش ۴۶.۰۶ میلیونی اپل را که در رتبه‌ی دوم است، پشت سر گذاشته. مایکروسافت با فروش ۳۰ میلیون گوشی هوشمند در رده‌ی سوم است. شرکت چینی هوآوی هم در رده‌ی چهارم جای گرفته است که در مقایسه با سال گذشته، افزایش ۷۱ درصدی داشته است. دو شرکت لنوو و شیائومی هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند و ۴.۹ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند.

با کنار هم گذاشتن سیستم‌های عامل موبایل، می‌توان سلطه‌ی گوگل را در این صنعت مشاهده کرد. سیستم عامل اندروید ۸۴٫۷ درصد تمام گوشی‌های فروخته شده را در بر گرفته است. طوری که فروش گوشی‌های اندرویدی در سه ماهه‌ی گذشته‌ی مالی، نزدیک به ۳۰۰ میلیون عدد بوده است.

gartner_wwbyOperSys

سیستم عامل iOS شرکت اپل هم با در دست داشتن ۱۳٫۱ درصد بازار، در رده‌ی دوم است. ویندوز شرکت مایکروسافت هم با رکورد ۳۵ درصدی مواجه شده و توانسته تنها ۱٫۷ درصد بازار موبایل را در سه ماهه‌ی گذشته‌ی مالی به خود اختصاص دهد. شرکت بلک‌بری در سه ماهه‌ی گذشته کمتر از یک میلیون گوشی موبایل فروخته است که وضعیت نابه‌سامان این شرکت را گوش‌زد می‌کند.

منبع:‌ Notebookcheck

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Next is Now

    به نظر میرسه اعداد متن با اعداد داخل تصویر مطابقت نداره !

    1. تصحیح شد.

  2. مهدی

    چرا اطلاعات جدول با اطلاعاتی که در متن نوشتید متفاوت هست؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه