سامسونگ رم ۶ گیگابایتی تولید می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حال حاضر ظرفیت رم در بسیاری از گوشی‌های هوشمندی که توسط توسعه‌دهندگان این محصولات معرفی و در بازار عرضه می‌شوند، ۴ گیگابایت است.

سامسونگ تولید چیپ‌ست‌هایی با ظرفیت ۶ گیگابایت برای رم را آغاز کرده است.

این در حالی است که سامسونگ به‌تازگی تولید چیپ‌ست‌هایی با ظرفیت ۶ گیگابایت برای استفاده در گوشی‌های هوشمند را آغاز کرده است. این چیپ‌ست‌ها با تکنولوژی ۲۰ نانومتری ساخته می‌شوند. همچنین یکی از مزیت‌های آن این است که ۲۰ درصد کمتر از رم‌های با پهنای باند ۸ گیگابیتی LPDDR4 انرژی مصرف می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سرعت خواندن اطلاعات دراین چیپ‌ست‌ها ۳۰ درصد سریع‌تر و معادل ۴/۲ گیگابیت برثانیه است.

به‌گفته‌ی سامسونگ قرار است ماژول DRAM با پهنای باند ۱۲ گیگابیتی، در این رم‌های ۶ گیگابایتی قرار بگیرند. نکته‌ی جالب در مورد این رم‌ها، این است که فضای اشغال شده توسط آن‌‌ها به اندازه‌ی فضای مورد نیاز رم‌های ۳ گیگابایتی LPDDR4 خواهد بود. این موضوع یک خبر خوب برای سازندگان گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مبین

    خیلی عجیب است . هرسال شاهد یک اسمارت فون اندرویدی جدید هستیم که ارتقای سخت افزاری قابل توجه ای داشته به نظرم این رم اگر در گلکسی اس ۶ قرار داشت باز میدیدیم فقط ۲ گیگابایت در دسترس است از این طرف اپل با ios 9 کاری کرده که حتی در قدیمی ترین مدل (iPhone 4 ) نصب شود که سخت افزار ضعیفی دارد چرا گوگل این کار رو نمیکنه به نظر من باید اندروید M در تمامه گوشی ها قابلیت نصب داشته باشه به نوعی اندروید خام باشد مثله گوشیهای سری نکسوس گوگل که هیچ برنامه اضافی ندارد. یعنی گوگل وقتی نسخه ای جدید از اندروید رو که ارائه میکند قابل دانلود برای تمام گوشیها باشد پس از نصب شرکت سازنده اون مدل میتواند برنامه هایی را برای نصب پیشنهاد کند . مثلا شما اگر یه گوشی از برند هواوی بگیری نباید انتظار بروزرسانی از طرف شرکت را داشته باشی مگر پرچم دار باشد همچنین دیگر شرکت ها که شاید تا ۲ سال با هر بروز رسانی از طرف گوگل آنها هم برای محصولات خود ارائه کنند . مثلا همین گلکسی اس ۶ معلوم نیست تا کی از طرف سامسونگ پشتیبانی نرم افزاری شود آن هم با این سخت افزاری که دارد . به نظرم بهترین سیاست را اپل دارد که با ارائه نسخه جدیدتر از سیستم عاملش میتوان آن را در مدل های قدیمی تر از گوشی نصبب کرد اپل همیشه هوای کاربرانش را دارد حیف گوگل این سیاست را دنبال نمیکند….ببخشید طولانی شد . اینم بگم که من به هیچ برند و شرکت خاصب تعصب ندارم و هیچ وقت هم محصولات شرکت اپل رو نداشتم فقط واقعیت هارو گفتم…ممنون

  2. Avatar حمید

    اگه گرافیک های گوشی رو هم ببرن بالا که حتی بازی های کنسول رو هم اجرا کرد دیگه عالی میشه
    یا CPU های i7 یا M رو به گوشی های هوشمند اضافه کنند محشر میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه