رودستر جدید تسلا؛ انقلابی در خودروهای الکتریکی

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تسلا از محصولات جدید خودش رونمایی کرد؛ کامیون و رودستر الکتریکی. ماشین‌هایی که به عنوان انقلاب اتومبیل‌های الکتریکی فعلی شناخته می‌شوند و فصل جدیدی را در این بخش برایمان رقم می‌زنند. برای درک اوج فناوری و مهندسی محصولات تسلا می‌توانیم به رودستر جدید این شرکت آمریکایی اشاره کنیم؛ صفر تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها در ۱.۹ ثانیه!

ظاهر متفاوت و نوآورانه، قدرت و شتاب بسیار خوب از پارامتر‌های این آمریکایی تازه متولد شده به حساب می‌آیند. زبان طراحی این خودرو با اینکه بسیار ساده است اما تسلا خواسته در همین ظاهر ساده‌، چهره‌ی مدرن و خشن را در بطن رودسترش جای دهد. درمورد مشخصات فنی محصول جدید تسلا می‌توانیم به موتور الکتریکی قدرتمندش اشاره کنیم که می‌تواند حداکثر ۱۰.۰۰۰ نیوتون‌متر گشتاور (۷,۳۷۶ پوند فوت) را تولید کند. نتیجه‌ی این عدد ارقام به شتاب صفر تا صد حدود ۲ ثانیه‌ای رسیده است.

روردستر جدید تسلا می‌تواند ظرف ۸.۸ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند و ماگزیمم سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این آمریکایی هیجان‌انگیز می‌تواند به لطف باتری ۲۵۰ کیلووات ساعتی خود، با یک بار شارژ مسافت ۶۲۰ مایل (۹۹۷ کیلومتر) را در اتوبان طی کند. تمام این صحبت‌ها را می‌توانیم در یک جمله خلاصه کنیم؛ رودستر جدید تسلا یک انقلاب در دنیای خودروهای اسپرت است.

قیمت پایه این خودرو ۲۰۰ هزار دلار است که قیمت نسبتا بالایی به شمار می‌آید؛ چراکه می‌توانیم با چند مثال ساده مثل قیمت ۱۴۹ هزار دلاری بی‌ام‌و i8 و ۱۰۴ هزار دلاری پورشه ۹۱۱ کوپه کررا S متوجه قیمت نسبتا بالای آن شویم. این خودرو احتمالا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود. شما نظرتان در مورد این محصول هیجان‌انگیز تسلا چیست؟

منبع: Motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar شهاب

    اونایی که هنوز از قیمت در تعجبهستند ظاهرا ۲ نکته را متوجه نشدند: ۱ – صفرتا ۱۰۰ ۱.۹ ثانیه ای این ماشین حتی از بوگاتی شیرون هم کمتره!!!!
    ۲ – تغریبا ۱۰۰۰ کیلومتر شارژش دوام میاره و باتریش ۲.۵ برابر بزرگتر از بزرگترینباتری مدل اس هست
    قیمتشو با سوپرکار هایی که حداقل شتابشون نزدیکش باشه مقایسه کنید نه با پورشه ۳.۵ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ ای!!! اونوقت میبینید با قیمت ۲۰۰ هزار دلاری سریعترین ماشین دستکاری نشده دنیارو سوار میشید، نه ۱.۵ میلیون دلار!!!!

  2. Avatar ///mahdispd

    الان پورشه مدلEرو داده اونم از نظر طراحی و موتور فوق العادس ولی میگن رقیب مدل Sتسلاس و قیمنش حدود هشتاد تاست. اونم طراحیش آینده نگرانه هست ولی چرا این همه اختلاف قیمت هست بینشون؟؟

  3. Avatar ارسلان

    با تشکر فراوان از مطالب همیشه خوبتون.واقعاٌ شگفت انگیز ه.به قول خودتون این انقلابی که تسلا در زمینه خودرو های الکتریکی بپا کرده یک رویداد تاریخی هستو یک آغاز هیجانی برای ورود به دنیای جدید اتومبیل های الکتریکی و نسل های آینده خودروهای سواری.هنوز آنچنان بایدو شاید شاهد حضور پر قدرت این نسل از خودروها نیستیم اما انگار تسلا فراتر از انتظار قدم برداشته و آینده این نسل را روشنتر کرده.در مورد قیمت درسته نسبتاٌ بالاست اما به نظر من بهای انقلاب و به رخ کشیدن قدرت و شکوه در این سبک معقول است و باید برای دست یافتن پرداخت.
    با سپاس فراوان.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه