تمام رکوردهایی که قسمت هفتم جنگ ستارگان تا امروز شکست

۱۹ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق اخبار منتشر شده در روز ۱۵ دی ماه، فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) رکورد فروش سه هفته‌ای در باکس آفیس (Box Office) آمریکا را شکست. این رکورد پیش از این متعلق به فیلم آواتار (Avatar)، اولین فیلم سه‌بعدی دنیا به کارگردانی جیمز کامرون (James Cameron) بود.

در پی این موفقیت‌ها سایت رسمی این فیلم با نام StarWars.com یک پیام تشکر روی این سایت منتشر کرده است.

قسمت هفتم جنگ ستارگان تا آخر هفته‌ی گذشته تنها در آمریکا ۹۰٫۲ میلیون دلار فروش داشت و به این ترتیب، جمعا ۷۴۲٫۲ میلیون دلار بلیت در این کشور فروخته بود.

این فیلم طی سه هفته‌ای که از اکران‌اش گذشته، رکورد فروش تایتانیک (Titanic) را شکسته و تا روز سه شنبه که ۷۵۸ میلیون دلار بلیت فروخته بود، همچنان پیش از آواتار (۷۶۰٫۵ میلیون دلار) قرار داشت. اما در این هفته به طور میانگین روزی ۸ میلیون دلار فروش را به ثبت رساند که همین باعث شد رکورد فروش طی سه هفته در آمریکا را بشکند و به صدر جدول صعود کند.

رکوردهایی که فیلم Star Wars: The Force Awakens به ثبت رسانده عبارتند از: رکورد بیش‌ترین فروش در روز اول اکران، رکورد سریع‌ترین فروش تا مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار، رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی فیلم آخر سال (آذر)، رکورد بزرگ‌ترین باکس آفیس در اولین، دومین و سومین اکران‎‌های آخر هفته  و همچنین رکورد بیش‌ترین فروش در روز سال نو‌ (همگی در آمریکا) است.

این فیلم در حال حاضر فروش جهانی Avengers: Age of Ultron را پشت سر گذاشته و اکران آن در چین هم آغاز شده است.

در پی این موفقیت‌ها سایت رسمی این فیلم با نام StarWars.com یک پیام تشکر روی این سایت منتشر کرده است.

در مورد فروش در سطح بین‌المللی، آواتار با فروش ۲٫۸ میلیارد دلار همچنان رکورددار است. اما نکته‌هایی هم در مورد Star Wars: The Force Awakens به چشم می‌خورد؛ این فیلم در حال حاضر فروش جهانی Avengers: Age of Ultron را پشت سر گذاشته و اکران آن در چین هم آغاز شده است. بنابراین شاید بتواند در مورد فروش جهانی هم رکورد آواتار را بشکند.

طبق آخرین اخبار، Star Wars: The Force Awakens تا پایان هفته‌ی دوم دی ماه در باکس آفیس جهانی مجموعا ۸۰۰ میلیون دلار فروش داشته که فاصله‌ی زیادی با فروش کلی آواتار دارد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه