رکورد طولانی‌ترین پرواز دنیا تغییر کرد

۲۶ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت هوایی Emirates از به‌راه‌اندازی خط جدیدی بین شهرهای «دبی» (در امارات متحده عربی) و «پاناما سیتی» (در پاناما) خبر داده است. این شرکت هوایی گفته است که پرواز به پاناما سیتی، اولین خط آن‌ها به امریکای مرکزی محسوب می‌شود.

پرواز ۱۴ هزار کیلومتری بین دبی و پاناما، طولانی‌ترین خط هوایی بدون توقف دنیا است.

با این حال مهم‌ترین نکته درباره‌ی این پرواز، طولانی بودن آن است. خط هوایی دبی-پاناما طولانی‌ترین خط هوایی بدون-توقف در دنیا خواهد بود. این پرواز، ۱۳ هزار ۸۲۱ کیلومتر طول دارد.

خط هوایی جدید از فرودگاه بین المللی دبی (DXB) به سمت فرودگاه بین‌المللی توکومن (PTY) حرکت می‌کند. مدت زمان پرواز رفت ۱۷ ساعت و ۳۵ دقیقه است، در حالی که برگشت ۱۵ ساعت و ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید.

رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف در درست پرواز شرکت Qantas از شهر سیدنی استرالیا به دالاس امریکا بود. این پرواز، سال گذشته راه افتاده بود و فاصله‌ای ۱۳ هزار و ۸۰۵ کیلومتری را پوشش می‌داد. پرواز جدید شرکت هوایی Emirates 16 کیلومتر از این پرواز بیشتر سفر می‌کند.

این پروازها روزانه و با استفاده از هواپیماهای بویینگ ۷۷۷-۲۰۰LR انجام می‌شوند. سه کلاس «درجه یک»، «تجاری» و «اقتصادی» هم برای این پرواز ارایه می‌شوند. شرکت هوایی Emirates می‌گوید که آن‌ها اولین شرکتی هستند که پرواز درجه یک به شهر پاناما سیتی دارند. هواپیمای بویینگ ۷۷۷-۲۰۰LR توانایی حمل ۱۶.۵ تن بار را هم دارد.

پروازها از دبی هر روز ساعت ۸ صبح حرکت می‌کنند و ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه بعد از ظهر در پاناما هستند.

این خط هوایی جدید از تاریخ یک فوریه ۲۰۱۶ (۱۲ بهمن) شروع به کار خواهد کرد.

منبع: Gizmag

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه