ریشه‌یابی نام شرکت‌ها؛ کلمه‌ی HTC از کجا آمده؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
«کلمه، به‌طور قطع، قوی‌ترین دارویی است که بشر استفاده می‌کند.» رادیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی مطرح انگلیسی در سال ۱۹۲۳ در کالج سلطنتی جراحان لندن، با تشبیه کلمات به دارو می‌گوید کلمات نه‌تنها قادرند شما را هیجان‌زده، فلج یا معتاد کنند، بلکه می‌توانند سلول به سلول مغز شما را به رنگ‌های مختلف دربیاورند! نام‌های تجاری حول محور کلمات شکل می‌گیرند. پیشانی شرکت‌ها برای تعامل با مخاطبانشان فقط یک کلمه است. کلماتی هرچند بیگانه که به زبان ما وارد می‌شوند و فضایی از ادبیات گفتاری و نوشتاری ما را اشغال می‌کنند. طی روزهای آینده با ما و بررسی نام بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا همراه باشید.

‌‌‌‌

اچ‌تی‌سی (HTC) در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. این شرکت تایوانی در ابتدا با تولید نوت‌بوک کارش را شروع کرد و از سال ۱۹۹۸ با تمرکز روی تولید دستگاه‌های موبایل، تلفن‌های مجهز به نمایشگر لمسی و دستگاه‌های PDA به کار خود ادامه داد.

شرکت HTC

احتمالا خیلی‌ها به شما خواهند گفت که نام این شرکت مخفف عبارت انگلیسی High-Tech Computer Corporation است؛ اما گویا دلیل دیگری هم برای این نام‌گذاری وجود دارد که خیلی‌ها از آن بی‌خبرند. ۱۸ سال پیش فردی با نام H. T. Cho به همراه چند تن از شرکایش شرکت HTC را بنیان گذاشت.

HTC

سه بنیان‌گذار شرکت HTC؛ آقای H. T. Cho را در سمت راست تصویر می‌بینید.

آقای Cho در حال حاضر رییس هیات مدیره‌‎ی شرکت HTC است. بنابراین نام‌گذاری شرکت HTC می‌تواند ریشه در نام یکی از بنیان‌گذاران آن داشته باشد. با این حال، با توجه به تکثر منابعی که به عبارت High-Tech Computer Corporation اشاره می‌کنند، نظریه‌ی اول درست‌تر و منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar Ali

    دوستان ایا میدونستید اولین گوشی اندرویدى جهان و اولین گوشی لمسی و حتی اولین گوشی با کیفیت فول اچ دى توسط شرکت htc ساخته شده

  2. Avatar فرشاد

    ممنون از شما. یه چیز دیگه هم در مورد این نام برام جای سواله. اینکه چرا h اول با حرف کوچک ولی T و C با حروف بزرگ نوشته شده اند. اگر اطلاع دارید لطفا بفرمایید

    1. Avatar محسن

      لوگو های دیکه ای هم هستن که این مسئله توش رعایت نشده باشه ، پیرو فلسفه خاصی هم نیست و صرفا دلیل گرافیکی داره که معمولا برای قرینه یا همسطح شدن به این شکل طراحی میشه.

  3. Avatar دستگاه جوجه کشی

    مرسی دوست عزیز مطلب عالی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه