آیا ZTE زودتر از اپل تکنولوژی Force Touch را عرضه می‌کند؟

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت ZTE یکی از توسعه‌دهندگان چینی در حوزه تلفن‌های همراه است. این شرکت ماه گذشته یک گوشی هوشمند مجهز به تکنولوژی Force Touch را معرفی کرد. نام این محصول ZTE Axon Mini است و به‌عنوان نخستین محصول با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Force Touch شناخته می‌شود.

به‌نظر می‌رسد شرکت ZTE به‌زودی نخستین گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Force Touch را در بازار عرضه خواهد کرد.

پیش از این شرکت ZTE این گوشی هوشمند را برای تایید مجوزهای لازم به سازمان تنظیم مقررات TENAA ارسال کرده بود. روز گذشته این سازمان مجوزهای انتشار و عرضه‌ی یک گوشی هوشمند با شماره مدل ZTE B2015 را تایید کرد. شرکت ZTE مدتی پیش یک گوشی هوشمند به‌نام ZTE Axon Pro را با شماره مدل A2015 معرفی کرده بود؛ براین اساس به‌نظر می‌رسد شماره مدل B2015 متعلق به گوشی ZTE Axon Mini خواهد بود و انتظار می‌رود این شرکت به‌زودی عرضه‌ی نخستین محصول با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Force Touch را آغاز کند.

تکنولوژی Force Touch در زیر صفحه‌نمایش امکان تشخیص فشارهای کم یا زیاد دست کاربر را به گوشی اضافه می‌کند. این قابلیت، به دستگاه اجازه می‌دهد که بر اساس میزان فشار، عملکرد متفاوتی از خود نشان دهد. برای مثال یک فشار آرام بر روی صفحه‌نمایش می‌تواند سبب آغاز ویدیو شود، در حالی که یک فشار محکم‌تر صدا را افزایش می‌دهد. این تکنولوژی در حال حاضر در ساعت‌های اپل واچ مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت سازنده در این محصول از یک صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ بهره گرفته است. توان پردازشی این محصول از طریق یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز تامین می‌شود. در این گوشی ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی که قابلیت ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت از طریق درگاه کارت حافظه را دارد، قرار داده شده است. شرکت سازنده در این محصول از دو دوربین ۸ مگاپیکسلی برای پشت و جلو استفاده کرده است.

axon-mini

از دیگر ویژگی‌های گوشی هوشمند ZTE Axon Mini باید به قابلیت پشتیبانی از شبکه ۴G LTE و‌ اندروید ۵.۱.۱ لالی‌پاپ اشاره کرد. ضخامت این محصول ۷.۹ میلی‌متر و وزن آن ۱۵۰ گرم است.

همان‌طور که می‌دانید پیش از این اخبار و شایعه‌های زیادی مبنی براین‌که اپل قصد دارد در نسل جدید آیفون خود از فناوری Force Touch بهره بگیرد، منتشر شد. اما به‌نظر می‌رسد ZTE در این مورد از اپل پیشی گرفته و قصد دارد به زودی نخستین محصول خود با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Force Touch را عرضه کند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه