مایکروسافت مخفیانه مشغول ساخت نرم‌افزارهای اندرویدی است

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همین هفته‌ی پیش بود که مایکروسافت شرکت کوچکی به اسم Double Labs را خرید. این شرکت، نرم‌افزارهایی برای جایگزین کردن صفحه‌ی قفل سیستم عامل اندروید می‌ساخت. با این حال، این کار به شدت عجیب به نظر می‌رسید، چون خود مایکروسافت تیم تحقیق و توسعه‌ای به اسم Garage Labs دارد که یک اپ با کاربردی یسکان به اسم Next Lock Screen ساخته است.

مایکروسافت نرم‌افزارهای مختلفی برای اندروید می‌سازد و آن‌ها را در محیطی بسته آزمایش می‌کند.

نکته اینجا است که مایکروسافت به جای اینکه یک ایده‌های بزرگ مثل ویندوز ۸ را بدون بررسی عرضه کند، در اصل مشغول تست و آزمایش ایده‌های مختلف روی موبایل است. برای همین از یک سو خودش نرم‌افزار جایگزین Lock Screen برای اندروید می‌سازد و از سوی دیگر ایده‌های شرکت Double Labs را بررسی می‌کند.

اپ Next Lock Screen که خود مایکروسافت ساخته است، تماس‌ها و نرم‌افزارهای بیشتر استفاده شده را در اولویت قرار می‌دهد، در حالی که اپ شرکت Double Labs که اسم‌اش Echo است، هشدارها (Notification) را نشان نمی‌دهد و همه را در یک جا برای اینکه بعدا ببینید جمع‌آوری می‌کند.

مایکروسافت هم نمی‌خواهد قابلیت‌های این دو نرم‌افزار مجزا را با هم ادغام کند و بهترین Lock Screen اندرویدی را بسازد، بلکه می‌خواهد محبوبیت هر کدام از این نرم‌افزارها و چگونگی تعامل کاربران با آن‌ها را بررسی کند. مایکروسافت ممکن است حتی از اطلاعاتی که در آزمایش‌های‌اش به‌دست می‌آورد، برای بهتر کردن نرم‌افزارهایی مثل Outlook یا حتی سیستم عامل ویندوز ۱۰ هم استفاده کند.

با تمام این اوصاف، مایکروسافت فعلا مشغول آزمایش برنامه‌های زیادی روی اندروید است، آزمایش‌هایی که مایکروسافت را چه در موبایل و چه در کامپیوتر پیشرفت خواهند داد.

منبع:‌ The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه