سامسونگ در حال ساخت نمایشگرهای ۱۱K

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ به عنوان برترین تولید کننده صفحه‌نمایش در دنیا به حساب می‌آید و این موضوع در صفحه‌نمایش گوشی‌های مختلف‌اش یا تلویزیون‌هایی که تولید می‌کند، مشخص است.

براساس اطلاعات منتشر شده، سامسونگ در حال ساخت نمایشگری با وضوح تصویر ۱۱K است.

صفحه‌نمایش بسیار خوب گوشی گلکسی S6 این شرکت از جمله مواردی به‌حساب می‌آید که باعث فروش بالای این محصول شده است. به همین دلیل این شرکت همیشه سعی می‌کند محصولات جدیدی را تولید کند. به تازگی هم مشخص شده که سامسونگ درحال ساخت نمایشگرهایی با وضوح تصویر ۱۱K است که تراکم پیکسلی ۲۲۵۰ppi را به‌همراه می‌آورد. براساس اطلاعات منتشر شده سامسونگ به همراه ۱۳ شرکت همکار دیگر درحال تولید این نمایشگر هستند. لازم به‌ذکر است که صفحه‌نمایش SuperAMOLED گوشی گلکسی S6 با تراکم پیکسلی ۵۷۷ppi تولید شده بود.

samsung

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که دولت کره جنوبی برای ساخت این صفحه‌نمایش مبلغ ۲۶.۵ میلیون دلار به سامسونگ و شرکت‌های همکارش پرداخت خواهد کرد. این مبلغ در ۵ سال آینده و به شکل تدریجی به سامسونگ پرداخت می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده به نظر میرسد که اولین نمونه آزمایشی این صفحه‌نمایش در سال ۲۰۱۸ برای المپیک زمستانی به‌نمایش دربیاید. براساس اطلاعات منتشر شده این صفحه‌نمایش در به‌نمایش درآوردن تصاویر ۳D عملکرد شگفت‌انگیزی خواهد داشت چرا که وضوح تصویر و قدرت نمایش رنگ‌های آن باعث می‌شود که جلوه‌های ویژه سه‌بعدی به شکل بهتری به‌نمایش در بیایند. درحال حاضر نمایشگرهایی با وضوح تصویر ۲K با تراکم پیکسلی ۵۰۰ppi عرضه می‌شوند که برای گوشی‌های موبایل مناسب خواهند بود. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که مدل‌های آزمایشی تلویزیون‌های ۸K هم در سایزهای بزرگ ساخته شده‌اند. البته تلویزیون‌هایی با وضوح تصویر ۴K عملکرد بهتری دارند و وضوح تصویر بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

منبع: etnews

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه