سامسونگ تراشه‌های AMD را هم می‌سازد

۲ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ فعلا وضعیت خوبی را سپری نمی‌کند. بخش موبایل این شرکت شاید هنوز هم در صنعت خودش رتبه‌ی اول را داشته باشد، اما انتظارات مدیران عالی رتبه‌ی این شرکت کره‌ای را برآورده نکرده است. با این حال، تراشه‌های سامسونگ سوددهی خوبی برای این شرکت دارند.

این طور که به نظر می‌رسد، دو شرکت GlobalFoundries و سامسونگ، تراشه‌های سال آینده‌ی AMD را خواهند ساخت.

اخیرا گزارش جدیدی توسط یک خبرگزاری کره‌ای منتشر شده است که می‌گوید سامسونگ می‌خواهد برای شرکت بزرگ AMD هم چیپ‌ست بسازد. شرکت AMD را بیشتر به خاطر پردازنده‌های اصلی و پردازنده‌های گرافیکی‌اش می‌شناسیم؛ پردازنده‌هایی که نه تنها در کامپیوترهای خانگی، بلکه در کنسول‌های بازی هم استفاده می‌شوند. اما شرکت AMD هم مدت‌ها است که از انویدیا عقب افتاده. در نتیجه همکاری‌اش با سامسونگ دور از ذهن هم به نظر نمی‌رسد.

خبرگزاری Electronic Times of Korea نوشته است که سامسونگ می‌خواهد CPUها و GPUهای ۱۴ نانومتری شرکت AMD را برای سال آینده‌ی میلادی تولید کند. در حال حاضر، تولید محصولات AMD به دست شرکت GlobalFoundries انجام می‌شود. این شرکت که متعلق به خود AMD بود، چند وقتی است که توسط یک شرکت اماراتی خریداری شده است.

این خبر فعلا نه از سوی سامسونگ و نه از سوی AMD تایید نشده است و به همین دلیل هم تا انتشار اطلاعات بیشتر درباره‌ی آن صبر می‌کنیم.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    شهر که شلوغ شد همین میشه دیگه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه